شمانیوز
شما نیوز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

16 هزار بیمار دیابتی جدید شناسایی شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای اجرای پویش ملی سلامت تا کنون، بیش از ۲ میلیون نفر از مردم فارس تحت غربالگری قرار گرفتند.

16 هزار بیمار دیابتی جدید شناسایی شدند

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر سید وحید حسینی با اشاره به تداوم اجرای پویش ملی سلامت در سراسر کشور اظهار داشت: از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون، ۲ میلیون و ۳۶۹ هزار نفر از مردم فارس، در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز غربالگری شده اند.

وی افزود: تاکنون سه شهرستان سپیدان، فیروزآباد و زرقان، توانسته اند به پوشش صد درصدی غربالگری جمعیت هدف خود در این پویش ملی دست یابند.

او ۲۰ شهرستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را نیز دارای پوشش غربالگری بالای ۷۰ درصد عنوان کرد.

او با اشاره به محوریت شناسایی مبتلایان به دو بیماری فشارخون بالا و دیابت در پویش ملی سلامت، بخش مهمی از رویکرد این پویش سلامت محور را آگاه سازی جامعه نسبت به اهمیت توجه به سلامت خود، به ویژه در برابر بیماری‌های غیر واگیر به عنوان مهم‌ترین علت مرگ و میر کنونی مردم دنیا عنوان کرد.

وی گفت: از مجموع بیش از دو میلیون جمعیت غربالگری شده در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۴۶ هزار و ۱۷۷ نفر از ابتلای خود به بیماری فشارخون بالا و ۱۵ هزار و ۹۰۴ نفر نیز از ابتلاء به بیماری دیابت آگاهی یافتند که این مهم‌ترین هدف این پویش، برای پیشگیری از پیامدهای بعدی این دو بیماری در مبتلایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: این پویش ملی به همت گروه‌های ثابت و سیار، در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های پزشک خانواده، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت در حال اجرا است و از مردم استان که هنوز به این پویش ملی نپیوسته اند دعوت می‌شود تا تاریخ سی ام دی، به مراکز یاد شده مراجعه کرده و از سلامت خود آگاهی یابند.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied