شمانیوز
شما نیوز

مدیر کل آموزش و پرورش فارس:

فرهنگ مراقبت از محیط زیست باید در جامعه نهادینه شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اجرای پویش ملی ایران سرسبز، ایران قوی در قالب طرحی چهارساله در مدارس فارس آغاز شد.

فرهنگ مراقبت از محیط زیست باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمد خلیل عسکری در آیین افتتاحیه «پویش ایران سرسبز، ایران قوی» در دبستان دخترانه شهید محمدرضا کشاورز شیراز اظهار داشت: در قالب طرح ملی شهید مرادی ویژه کاشت یک میلیارد نهال ،این پویش در مدارس فارس نیز آغاز شد.

وی افزود: قرار است در سال نخست اجرای پویش ایران سرسبز، ایران قوی، ۳۰۰ هزار نهال رایگان در اختیار دانش آموزان و فرهنگیان قرار گیرد تا در مدرسه، منزل، و باغچه غرس و از آن مراقبت کنند.

او بیان کرد: فرهنگ مراقبت از محیط زیست باید در جامعه بیش از پیش نهادینه شود، به همین دلیل آموزش و پرورش با همکاری اداره کل منابع طبیعی فارس طرح شهید مرادی را در مدارس اجرایی کرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاشت و نگهداری سه نهال از سوی هر ایرانی، کار آموزش تولید، کاشت و مراقبت درختان را به دانش آموزان و فرهنگیان برعهده گرفته است.

وی گفت: این پویش مردمی کاشت نهال و نگهداری از آن، در همه مقاطع تحصیلی فارس اجرایی می‌شود و آموزش و پرورش مصمم است فرمان رهبر معظم انقلاب در این زمینه را در همکاری با سایر نهادها محقق کند.

او بیان کرد: در مسیر عملی شدن کاشت یک میلیارد درخت در کشور، اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با همکاری اداره منابع طبیعی تعدادی نهال در هر یک از مدارس دارای شرایط لازم، غرس می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: از ۱۳ اقلیم آب و هوایی دنیا، ۱۱ نوع آن در ایران وجود دارد که این نشان دهنده ظرفیت بالای کشور ماست و در روزهایی از سال در حالی که در نقطه ای از کشور سرما و یخبندان پدیده غالب است در استانی دیگر کشاورزان در هوایی گرم مشغول برداشت محصولات کشاورزی هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied