شمانیوز
شما نیوز

رقابت ۸۸۱ نفر در فارس برای نشستن بر صندلی مجلس

رییس ستاد انتخابات استان فارس گفت: آمار نهایی تایید صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس در این استان به ۸۸۱ نفر رسید که از این تعداد ۱۰۰ نفر از بانوان هستند.

رقابت ۸۸۱ نفر در فارس برای نشستن بر صندلی مجلس

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، اسماعیل قزل سفلی، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در استان در مجموع یک هزار و ۴۹۵ نفر برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند که از این تعداد صلاحیت ۳۰۲ نفر در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۵۷۹ نفر نیز در سایر حوزه های انتخابیه به تایید نهایی رسید.

او ادامه داد: همچنین ۷۸ نفر عدم احراز، ۲۶۰ نفر عدم تایید، ۸۷ نفر انصراف، ۷۵ نفر عدم برخورداری از شرایط ثبت نام و ۱۱۴ نفر نیز پس از عدم تایید در هیات های اجرایی اعتراض نکرده اند.

وی بیان کرد: از مجموع افراد تایید صلاحیت شده نهایی، ۳۰۲ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان است که از این تعداد ۴۳ نفر از بانوان هستند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس گفت: آخرین مهلت انصراف نامزدها هشتم اسفند، آخرین فرصت معرفی نماینده نامزدها برای حضور در شعب نیز یکم تا ۶ اسفند و آخرین فرصت تغییر حوزه انتخابیه نیز ۲۵ بهمن ماه جاری است.

او افزود: در استان فارس ۷۰ حزب قانونی و شناسنامه دار می توانند برای انتخابات آتی مجلس لیست اعلام کنند که آخرین فرصت برای انجام این کار نیز دوم اسفند است و هرگونه اعلام لیست فراتر از آنچه که در قانون پیش بینی شده غیر قانونی است.

وی گفت: در انتخابات مجلس خبرگان نیز در استان فارس ۶ نفر تایید شده اند که با توجه به اینکه امکان و زمان برای تغییر حوزه ها وجود دارد این تعداد ممکن است افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied