شمانیوز
شما نیوز

استاندار فارس :

باید از حاشیه نشینی اطراف شیراز جلوگیری شود

استاندار فارس گفت: به شهرداری شیراز پیشنهاد داده‌ایم تا در محدوده شیراز کمربند سبز ایجاد شود، از حاشیه نشینی های جدید جلوگیری شود و کمک کنیم که حاشیه نشینان به روستاهای خود بازگردند.

باید از حاشیه نشینی اطراف شیراز جلوگیری شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمد هادی ایمانیه در آیین افتتاح بزرگراه سر لشکر شهید عبدالرسول استوار که با حضور سخنگوی دولت، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، از تلاش ستودنی شهردار شیراز و معاونین وی، مدیران و کارکنان شهرداری مناطق یازده گانه شیراز، شرکت عمران و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در اجرای این پروژه قدردانی و اظهار کرد: این اقدام حرکتی بسیار جهادی و فعالانه در راستای ایجاد امید آفرینی برای مردم دوست داشتنی، فرهنگی و اعتقادی شهر شیراز است. 

وی با اشاره به اقدامات شهرداری شیراز در اجرای پروژه های شهری، افزود: هر جای شهر شیراز قدم گذاشته می شود آثاری از سازندگی، عمران و پیشرفت مشاهده می شود که زمینه امیدواری بسیاری ایجاد کرده است.

‌استاندار فارس بیان کرد: از شهردار شیراز درخواست کرده ایم تا در محدوده شیراز کمربند سبز ایجاد شود و بتوانیم از حاشیه نشینی های جدید جلوگیری کنیم و کمک کنیم که حاشیه نشینان به روستاهای خود بازگردند و مهاجرت معکوس در سطح استان فارس صورت گیرد و فارس به استان نمونه مهاجرت معکوس تبدیل شود.

ایمانیه ادامه داد: درخواست دیگر در خصوص فاضلاب شهری بود و ‌شورای اسلامی شهر شیراز در این راستا مصوبه ای را به زودی در تبصره ۳ تصویب خواهد کرد تا بتوانیم از عواید ناشی از این تبصره در راستای بازسازی شبکه آب آشامیدنی و شبکه فاضلاب شهری شیراز استفاده کنیم تا بتوان باغات معروف این کلان شهر که در سطح کشور معروف هستند با پساب ناشی از فاضلاب های موضعی در مناطق مختلف شهر شیراز آبیاری و از خشک شدن درختان جلوگیری شود. چرا که کلان شهر شیراز توسط مراجع جهانی به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا انتخاب و معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیز با توجه به اینکه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) است طی دو سال گذشته طرح ساماندهی بافت های اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) و بازسازی این مناطق بدون تخریب به عنوان نمادی که در فرهنگ اسلامی انتظار است، صورت گرفت. 

استاندار فارس افزود: در حوزه گردشگری سلامت نیز اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است و در حوزه گردشگری تاریخی نیز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرداری شیراز اقدامات بسیاری در حال انجام است.

ایمانیه اظهار امیدواری کرد با انجام اقدامات متفاوتی که توسط این دو دستگاه اجرایی دنبال می شود تعداد گردشگران شیراز افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied