شمانیوز
شما نیوز

استاندار فارس :

ابرهای فارس بارور می شود

استاندار فارس گفت: نخستین ژنراتورهای بارورسازی ابرها در فارس در جاده شیراز- اصفهان و در نزدیکی اکبرآباد با همکاری اساتید دانشگاه شیراز مستقر شده است.

ابرهای فارس بارور می شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمدهادی ایمانیه در جمع مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و فعالان این حوزه با اشاره به اهمیت سامان‌دهی مجموعه تخت جمشید، گفت: به تازگی یک سرمایه گذار برای ساماندهی این مجموعه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام آمادگی کرده است.

وی اظهار داشت: زیبنده نیست که این بنای تاریخی و ثبت جهانی فارس، وضعیت مناسبی نداشته باشد.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران، یادآور شد: استانداری فارس، روزهای شنبه و چهارشنبه در مهمانسرای دولت میزبان سرمایه گذاران است.

استاندار فارس بیان کرد: آزادراه شیراز- اصفهان نیز به عنوان یک مسیر گردشگری است و از سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل و اقامتگاه بین راهی در این آزاد راه، استقبال می‌کنیم.

او درباره روند پیشرفت شهر سلامت شیراز نیز گفت: نخستین پروژه شهر سلامت فارس همزمان با میلاد امام علی(ع) با اجرایی شدن بیمارستان نفت آغاز شد و این شهر در آینده‌ای نزدیک تبدیل به یک برند با ارزش در کشور می‌شود.

وی افزود: قرار است چندین هتل پنج ستاره، بیمارستان هزار تخت خوابی، کلینیک‌های تخصصی، هزار مطب و ۲۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان در این شهر ساخته شود.

استاندار فارس گفت: این استان ۸۵ رشته صنایع دستی دارد که نیازمند تقویت است و برخی از انها باید احیا شوند و به همین منظور ۲۵ هکتار زمین برای احداث شهرک صنعتی صنایع دستی در مجاورت نمایشگاه بین‌المللی فارس اختصاص یافت.

استاندار فارس اظهارداشت: نخستین ژنراتورهای بارورسازی ابرها در فارس در جاده شیراز- اصفهان و در نزدیکی اکبرآباد با همکاری اساتید دانشگاه شیراز مستقر شده است.

وی بیان کرد: مساله کمبود منابع آبی و خشکسالی یکی از مشکلات اصلی فارس به ویژه در ۱۰ سال گذشته بوده است.

او افزود: در جهت مواجهه با این مساله، انتقال آب از خلیج فارس در قالب سه خط در دستور کار قرار گرفت؛ نخستین خط از سیرجان به سمت شهرستان بختگان و نی‌ریز با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب در سال، یک خط از خلیج فارس به سمت ایزدخواست به طول یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر و یک خط هم از بوشهر به سمت برازجان و شهرستان‌های کازرون، کوهچنار نورآباد و رستم پیش بینی شده که هفته آینده جلسه نهایی آن برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied