شمانیوز
شما نیوز

معاون استاندار:

فارس آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس از تشکیل جلسات منظم کارگروه‌های ستاد خدمات سفر به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی منسجم دستگاه‌های نظارتی و اجرایی این ستاد و همچنین آمادگی تمام دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.

فارس آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمد فرخ‌زاده در جلسه ستاد خدمات سفر استان با اشاره به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: تدابیر لازم برای بهره‌مندی بیشتر مردم و میهمانان نوروزی از برکات ماه میهمانی خدا در استان اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: میزبانی مساجد و بقاع متبرکه از مردم و برگزاری ایستگاه‌های شادی و سفره‌های افطاری ساده تا حضور مبلغان مسلط به زبان‌های خارجی برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به گردشگران و ایجاد غرفه‌های عرضه سوغات و صنایع دستی فارس در اماکن گردشگری پرتردد از برنامه‌های ویژه ستاد خدمات سفر فارس است.

معاون استاندار فارس همچنین به مصوبات کارگروه حمل و نقل جاده‌ای ستاد خدمات سفر استان اشاره و بیان کرد: ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز، حضور فعال پایگاه‌های اورژانس، آماده‌باش ۵ هزار امدادرسان در سطح استان، ساماندهی فوری ترمینال خارجی فرودگاه، ساماندهی سرویس بهداشتی‌ها و نمازخانه‌های بین راهی و آمادگی مجتمع‌های بین راهی برای خدمات‌رسانی به مسافران از مصوبات کارگروه‌های این ستاد است.

 او با اشاره به برودت احتمالی هوا در نوروز اظهار کرد: با همکاری شهرداری، آموزش و پرورش، اداره‌کل ورزش و جوانان، اوقاف و سایر مجموعه‌های همکار کمپ‌های زیباشهر، باغ جنت، مسجد جامع شهدا، اقامتگاه سعدی، ۶ سالن نمایشگاه بین‌المللی، ۱۳ سالن ورزشی متعلق به شهرداری، ۳ سالن ورزشی متعلق به ورزش و جوانان، ۴۲ حسینیه، اقامتگاه حضرت علی‌بن حمزه (ع) و کانون فرهنگی رهپویان وصال و مدارس جهت اسکان مسافران در ایام نوروز پیش‌بینی شده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد طبق مصوبات ستاد سفر مشکلات آزادراه شیراز - اصفهان، جاده گویم و کمربندی شیراز تا نوروز برطرف شود.

وی افزود: به منظور رفاه حال گردشگران ساعت بازدید اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی توسط دستگاه‌های متولی برنامه‌ریزی و فهرست زمان‌بندی در اختیار مسافرین نوروزی قرار خواهد گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied