شمانیوز
شما نیوز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

انجام 4 هزار عمل جراحی در بیمارستان های فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در روزهای تعطیلات نوروز ۳ هزار و ۹۴۴ مورد عمل جراحی در بیمارستان های فارس انجام گردیده است.

انجام 4 هزار عمل جراحی در بیمارستان های فارس

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر سیدوحید حسینی اظهار داشت: یکی از محورهای مهم ارائه خدمات مجموعه سلامت، مربوط به حوزه درمان و خدمت‌رسانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محسوب می‌شود و با تلاش همه جانبه مجموعه سلامت استان، از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین، به ۱۶۱ هزار و ۶۳۴ مراجعه کننده به بخش اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، ارائه خدمت شده است.

وی، تعداد اعمال جراحی انجام شده در این ایام را نیز ۳ هزار و ۹۴۴ مورد اعلام کرد و افزود: همچنین در مجموعه بهداشت محیط که فعالیت خود را از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز کرده و تا ۲۵ فروردین ماه جاری هم ادامه خواهد داشت، در بازه زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ۴۱ هزار و ۶۷۴ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس انجام شده است که با معدوم‌سازی بیش از ۴۵ هزار و ۶۳۰کیلوگرم ـ لیتر مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی همراه بوده است.

به گفته حسینی در طول فعالیت ستاد سلامت نوروزی از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین، ۹۹ هزار و ۲۱۱ مراجعه‌کننده به مراکز خدمات جامع سلامت، از خدمات این مراکز بهره‌مند شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پیگیری سلامت ۱۹مادر باردار نیازمند مراقبت ویژه و ارجاع به بیمارستان‌ها را از دیگر خدمات مجموعه بهداشت استان فارس در ایام فعالیت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه برشمرد.

وی در ادامه این گزارش به فعالیت‌های مجموعه اورژانس استان فارس در این ایام اشاره کرد که با عنوان طرح سلامت نوروزی، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد و گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۱۳ هزار و ۵۱۲ ماموریت امدادی به همت امدادگران اورژانس فارس انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۹۲ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی شهری و جاده‌ای مابقی نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.

او همچنین از ۱۰ پرواز بالگرد اورژانس فارس در بازه زمانی یاد شده خبر داد که ۵ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و پنج مورد نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.

وی آمار مصدومان حوادث ترافیکی که با حضور امدادگران این مرکز خدمات دریافت کرده‌اند را از ۲۵ اسفند۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین، ۲ هزار و ۶۵۸ مورد اعلام کرد که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۲ مصدوم بستری شده و مابقی به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

وی  همچنین آمار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را ۱۱۹ مورد و موارد مراجعه به کمپ‌های نوروزی اورژانس را ۳۹۲ مورد اعلام کرد.

وی در ادامه به فعالیت‌های مجموعه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام نوروز اشاره کرد و از انجام ۹۹۰ بازدید نظارتی در حوزه غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، قاچاق کالای سلامت محور، فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در سطح استان، از ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین خبر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied