شمانیوز
شما نیوز

رییس پلیس فتا فارس:

فالگیر اینستاگرام در شیراز دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: زن میانسال که از طریق رمالی در فضای مجازی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

فالگیر اینستاگرام در شیراز دستگیر شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، سرهنگ امیر حسین سلیمانی اظهار داشت:در پی شکایت زن جوانی مبنی بر کلاهبرداری از وی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتساپ، ضمن تشکیل پرونده رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی، مشخص شد مدتی پیش او با صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا شده و سپس از طریق واتساپ با مدیر این صفحه که خود را فالگیر و رمال معرفی کرده ارتباط برقرار کرد و با دادن وعده‌های مختلف و باز کردن گره‌ها و مشکلات وی در زندگی، در طول یک سال و در چندین مرحله ۱۷۰ میلیون ریال از شاکی کلاهبرداری کرد.

او با اشاره به اینکه متهم خانمی میانسال بود و با همین شگرد از چندین نفر دیگر نیز کلاهبرداری کرده است بیان کرد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی در کمترین زمان متهم شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی به پلیس فتا احضار شد.

وی با اشاره به اینکه این فرد تا کنون از چندین نفر حداقل مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، گفت: متهم پس از مواجهه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی خود اعتراف و بیان کرد که با تبلیغات در فضای مجازی، خود را به عنوان فالگیر و رمال معرفی و پس از جلب اعتماد شکات و سوء استفاده از سادگی آنها و با دادن امیدهای واهی در خصوص موضوعات مختلف و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است.

وی تصریح کرد: افراد سودجو غالبا مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به خصوص شبکه‌ های اجتماعی انجام می‌شود اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی از مردم خواست در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک یا مجرمانه آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی ir.gov.cyberpolice.www و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied