شمانیوز
شما نیوز

دانشگاه یکی از مهم ترین نهادهای تولید معرفت است

رییس دانشگاه شهیدرستمی شیراز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه ، از دانشگاه به عنوان یکی از مهمترین نهادهای تولید معرفت نام برد و گفت:

دانشگاه یکی از مهم ترین نهادهای تولید معرفت است

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر حسین محمدی اظهار داشت: آموزش عالی به دلیل ضریب تأثیر بسیار بالای خود در آگاهی بخشی و ارتقای قابلیت های مورد نیاز افراد جامعه ، ظرفیت لازم برای آغاز جنبش توسعه پایدار را دارد و توسعه جامعه قبل ازتوجه به منابع مالی وفناوری درگرو سرمایه های انسانی،فرهنگی،اجتماعی ومحصول انسانهای امیدوار وفرهیخته،توانمندومسئولیت پذیراست که بخش بزرگ واصلی این سرمایه ها را دانشجویان تشکیل می دهند.

 

وی افزود: هر کشوری که بخواهد در مدار توسعه پای بگذارد بدون شک باید این کار را از دانشگاه های خود آغاز کند و دانشجویان به عنوان موتور توسعه در نوک پیکان این حرکت عظیم قرار دارند.

وی در ادامه به نقش اساتید در رشد و پویایی دانشجویان اشاره کرد واظهار داشت : استاد می بایست در کنار مباحث تخصصی علمی ، موضوعات تربیتی وفرهنگی را به دانشجویان تعلیم دهد تا دانشجو نه تنها اجر اخروی ببرد بلکه در این دنیا به رشد وپویایی لازم برسد .

 

دکتر محمدی تصریح کرد: اساس وبنیاد توسعه یافتگی بر تولید دانش وپژوهش استوار است ولازم است پژوهش و فناوری به منظور رسیدن به رفاه و استقلال واقعی جامعه در اولویت قرار گیرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied