شمانیوز
شما نیوز

کلاهبرداران ۶/۵ میلیاردی در دام پلیس

فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری دو کلاهبردار فضای مجازی خبر داد و گفت: دو متهم که با عنوان افزایش فالوور(دنبال کننده) از طریق فیشینگ در فضای مجازی اینستاگرام اقدام به برداشت غیرمجاز ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب‌های بانکی مردم کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

کلاهبرداران ۶/۵ میلیاردی در دام پلیس

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: در پی مراجعه چند شهروند شیرازی به پلیس و طرح شکایت با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، متهمان با موضوع‌های مختلف از قبیل افزایش فالوور، افزایش ممبر و ... افراد را به درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت و قربانیان بدون توجه به جعلی بودن صفحه، اقدام به وارد کردن اطلاعات بانکی خود می‌کردند و پس از گذشت چند ساعت به صورت غیرمجاز برداشت‌هایی از حساب آنها صورت می‌گرفت.

او بیان کرد:با اقدامات فنی و تخصصی، متهمان شناسایی شدند و ضمن هماهنگی با مقام قضایی، تیمی از کارشناسان پلیس به مخفیگاه آنان مراجعه و ۲ نفر را دستگیر کردند.

حبیبی گفت: متهمان ابتدا منکر عمل مجرمانه خود شدند اما پس از مواجهه ‌ با مستندات و ادله‌های دیجیتال پلیس، به بزه ارتکابی اعتراف و بیان کردند که ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب‌های بانکی مالباختگان به صورت غیر مجاز برداشت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: نشانی درگاه‌های بانکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir شروع می‌شود و کاربران و شهروندان باید دقت داشته باشند که در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

وی ادامه داد:شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها، با مراجعه به بانک‌های عامل، نسبت به فعال سازی رمز یک بار مصرف کارت بانکی و نحوه فعال‌سازی آن اقدام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied