شمانیوز
شما نیوز

​آلودگی خاک تهدید برای آینده بشریت است

کردستان رئیس دانشگاه کردستان، با اشاره به اینکه آلودگی خاک پنهان است، گفت: این آلودگی می تواند چالشی برای بشریت در آینده باشد و ممکن است خاک در زمین برای استفاده کشاورزی کاهش یابد.

​آلودگی خاک تهدید برای آینده بشریت است

به گزارش خبرنگارشمانیوز : رحمت صادقی امروز(۱۰دی) در سومین همایش استانی بزرگداشت روز جهانی خاک، با اشاره به اینکه در میان ما ایرانی ها خاک تقدس و جایگاه ویژه ای دارد، اظهار کرد: در آیات قرآن کریم و در اشعارهای مختلفی از شاعران بزرگ ایران بیانات مختلفی در مورد خاک ذکر شده است.

وی افزود: دفاع از خاک به معنای عام یک امر مقدس برای انسان ها بوده و همچنین در معنای خاص لایه سطحی رو زمین به واسطه تاثیر آن، نقش بسیار مهمی در زندگی بشر از لحاظ تامین مواد غذایی دارد.

رئیس دانشگاه کردستان، با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد مواد غذایی انسان به نحوی از خاک تامین می‌شود، بیان کرد: دو تهدید بسیار بزرگ در مورد خاک وجود دارد که شامل فرسایش و آلودگی خاک است که به دلیل فعالیت های ناپایدار انسان از بین می‌رود.

صادقی با اشاره به اینکه آلودگی خاک پنهان است، عنوان کرد: این آلودگی می تواند چالشی برای بشریت در آینده باشد و ممکن است خاک در زمین برای استفاده کشاورزی کاهش یابد.

وی ادامه داد: در این راستا در سطح بین المللی موضوع خاک مورد توجه قرار گرفته و امسال نیز برای سومین سال بزرگداشت روز خاک برگزار شده است.

رئیس دانشگاه کردستان، با اشاره به اینکه خاک اجزای اصلی محیط زیست است، خاطرنشان کرد: لازمه اصلی توسعه پایدار این است که باید در کنار فعالیت ها در حفظ محیط زیست کوشا باشیم چرا که بدون وجود خاک توسعه معنایی ندارد.

 

 

گزارش : فایزه رزاقی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied