شمانیوز
شما نیوز

ابتلای هزار نفر به کرونا در یک روز/ وضعیت فارس به شدت بحرانی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه امروز آمار ابتلا به کرونا در فارس یک هزار مورد گزارش شده گفت: پس از شیوع کرونا ، این تعداد ابتلا در استان فارس بی سابقه بوده و بیانگر آن است که شهروندان خطرات ناشی از کرونا را فراموش کرده‌اند.

ابتلای هزار نفر به کرونا در یک روز/ وضعیت فارس به شدت بحرانی است

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، عبدالرسول همتی با بیان اینکه طی 15 روز گذشته آمار ابتلا به کرونا به شدت افزایش یافته است، اظهار داشت: در سطح استان فارس با یک جهش بی‌سابقه تعداد موارد مثبت کرونا مواجه شده‌ایم که این موضوع نشانه این است که زنگ خطر کرونا در فارس به صدا درآمده اما شهروندان در مهار این پاندومی همکاری نمی‌کنند.

 

او با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان‌های مخصوص کرونا در شیراز تکمیل شده بیان کرد: 69 نفر از شهروندان به دلیل وخامت حالشان در ای سی یو بستری هستند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه برخی تصور می کنند که جوانان به بیماری کویید 19 مبتلا نمی‌شوند، گفت: میانگین سنی مبتلایان از 44 سال به 39 سال کاهش یافته حتی موارد فوت شدگان در کودکان نیز گزارش شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد:در حال حاضر 4 شهرستان لارستان، گراش ،جهرم و فسا وضعیت شان قرمز اعلام شده و به همین منظور مردم استان به ویژه این شهرستانها باید کرونا را جدی بگیرند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه در 24 ساعت گذشته هفت نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس فوت کردند ادامه داد: مجموع جان‌باختگان در اثر ابتلا به کووید19 در استان تاکنون به 194 نفر رسیده است.

 

وی گفت: رفتار ویروس تغییر پیدا کرده و خطرناک تر شده است به طوری که میانگین سن ابتلا و فوت، از 44 سال به 39 سال و کودکان زیر 10 سال تغییر یافته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied