شمانیوز
شما نیوز

نیاز روزانه بیمارستان های فارس به دو هزار واحد خون

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: در حال حاضر به اهد‌ای خون در استان نیاز داریم و از مردم خواستار همکاری بیشتر هستیم.

نیاز روزانه بیمارستان های فارس به دو هزار واحد خون

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، مسعود ترابی با بیان این که در حال حاضر به جای اهد‌ای پلاسما به اهد‌ای خون نیاز است، اظهارداشت: در شرایطی که شیوع کرونا همچنان میزان مراجعه به این منظور را کاهش داده، ماه مبارک رمضان هم در کاهش مراجعات تاثیر گذاشته و در حال حاضر با کاهش شدید ذخایر همه گروه‌های خونی در فارس مواجه هستیم.وی تصریح کرد: برای تسهیل اهد‌ای خون روزه داران از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ و ۳۰ یکسره در پایگاه مرکزی واقع در قصردشت شیراز در خدمت مراجعان برای اهد‌ای خون هستیم.

 

مدیرکل انتقال خون فارس افزود: برای کسانی که در ساعات بعد از افطار برای اهد‌ای خون مراجعه می‌ کنند هم تمهیداتی اندیشیده ایم که خودروی آن‌ها در ساعات منع تردد جریمه نمی‌شود.وی بیان کرد: اسامی اهدا کنندگان ثبت می‌شود و پایان هر هفته مشخصات خودروی فرد اهدا کننده به پلیس راهور اعلام و هر نوع جریمه‌ای در این خصوص، حذف می‌شود.

 

وی گفت: به مناسبت شب‌های قدر شنبه، دوشنبه و چهارشنبه یک تیم سیار در کوار از ساعت ۱۹ تا ۲۴ و یک تیم سیار هم در شهرک گلستان شیراز ، انتهای خیابان آبشار از ساعت ۲۱ تا یک بامداد آماده خون گیری از داوطلبان اهدا است.

 

مدیرکل انتقال خون فارس ادامه داد: از اول امسال تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر در استان خون اهدا کرده اند؛ البته میزان مراجعه به این منظور در فارس بیش از ۲۰ هزار نفر بوده که بعد از غربالگری که توسط پزشک انجام شده افراد‌ی که واجد شرایط بوده اند انتخاب شده اند.

 

ترابی گفت: اگر افراد خودشان تصور می‌کنند کم خون هستند، می‌توانند برای اهدا به ما مراجعه کنند، ابتداآزمایش از آن‌ها گرفته می شود و در صورت کم خون نبودن، اهدای خون صورت می‌گیرد.وی افزود: روزانه به ۲ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی برای پوشش ۷۳ مرکز درمانی در سطح استان نیاز داریم و این ایجاب می‌کند که روزانه حداقل ۷۰۰ نفر در استان به پایگاه‌های انتقال خون فارس مراجعه داشته باشند.

 

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: در حال حاضر در ۵ پایگاه شهرستانی شامل فسا، جهرم، داراب، لارستان و آباده ساعات خون گیری افزایش و بعد افطار هم انجام می‌گیرد و اهدا کنندگان در این شهرستان‌ها هم اگر در ساعات منع تردد برای اهد‌ای خون مراجعه کنند جریمه نمی‌شوند.

 

او ادامه داد:با توجه به این که تمام شیوه نامه های بهداشتی در سطح پایگاه‌های انتقال خون استان رعایت می‌شود و تا کنون هیچ مورد‌ی از ابتلا به کرونا در اثر مراجعه به پایگاه‌ها نداشته ایم، مردم‌ می‌توانند بدون دغدغه برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: بیماران تالاسمی، پیوند‌ی و مبتلایان به سرطان خون بیشترین مصرف کنندگان خون‌های اهدایی در سطح فارس هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied