شمانیوز
شما نیوز

درآمد گردشگری باید جایگزین درآمد نفتی کشور شود

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس گفت: تحولات و اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان فارس در هشت سال گذشته چشمگیر و قابل تامل بوده است.

درآمد گردشگری باید جایگزین درآمد نفتی کشور شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، علی نقی طبیب لقمانی اظهار داشت: در استان فارس پنج اثر ثبت جهانی داریم که اثر جهانی محور ساسانی که مشتمل بر شهرستان‌های سروستان، فیروزآباد و کازرون است در همین دولت و با کوشش‌های بی وقفه و نفس گیر به ثبت جهانی رسیده است.

وی بیان کرد: ثبت شهر شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، ثبت شهر آباده به عنوان شهر جهانی منبت با وجود رقبای بسیار سخت داخلی و بین‌المللی و ثبت فیروزآباد به عنوان شهر دستبافته های عشایری نیز از جمله دستاورهایی است که در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

او افزود:از مجموع سه هزار و ۲۰۰ اثر ملی استان فارس که تاکنون به ثبت رسیده، حدود ۵۰۰ اثر در همین دولت محقق شد که بیانگر اهتمام دولتمردان در مرکز و استان به حوزه گردشگری و صنایع دستی فارس است.

وی یکی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری فارس را افزایش ۶۷ درصدی تخت‌های اقامتی این استان یعنی از ۱۴ هزار تخت به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تخت برشمرد.

لقمانی گفت:در شهرهای جدید کشور نیز شهر صدرا نخستین شهری است که صاحب هتل پنج ستاره می‌شود و در آستانه افتتاح است.

او اضافه کرد: تشکیل مثلث طلایی مذهبی بین فارس، قم و مشهد به عنوان سه حرم مطهر اهل بیت (ع) و همچنین مثلث طلایی گردشگری بین استان‌های فارس، اصفهان و یزد از دیگر اقدامات ارزنده‌ای است که با هدف تقویت و گسترش صنعت گردشگری این استان در دولت تدبیر و امید دنبال و محقق شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس شروع موضوع بوم گردی در این استان را مربوط به دولت تدبیر و امید دانست و گفت: طی این مدت ۱۶۰ واحد اقامتی بوم گردی قانونی در این استان راه اندازی شده است و قطعا اگر از یک و نیم سال گذشته تاکنون با بیماری کرونا که آسیب بسیاری به بخش گردشگری وارد کرده مواجه نمی‌شدیم، امروز آمار واحدهای بوم گردی استان به دلیل صدور موافقت‌های اصولی از سوی دستگاه‌های متولی به بالغ بر ۴۰۰ واحد رسیده بود.

این مقام مسئول بیان کرد: امیدواریم صنعت گردشگری ما بتواند به رشد واقعی خود برسد تا درآمد حاصل از آن بتواند برابر سند چشم‌انداز و برنامه پنج ساله توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، جایگزین درآمد نفتی کشور شود و این ظرفیت در کشور به ویژه استان فارس وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied