شمانیوز
شما نیوز

تجمع معلم های شیراز در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی معلمان

جمعی از معلم های شیرازی در اعتراض به اجرا نشدن لایحه رتبه‌بندی معلمان بعد از هشت سال، با حضور در مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس خواستار اجرای این قانون شدند.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، تعدادی از معلمان شیرازی در اعتراض به تأخیرها و تغییرهای مکرر لایحه رتبه‌بندی معلمان و همچنین موضوع یکسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین، در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان فارس تجمع کردند.

این معلم ها و فرهنگیان خواسته خود را صنفی و شغلی عنوان کردند و به اجرایی نشدن بندهایی از سند تحول بنیادین مبتنی بر استقرار نظام سنجش صلاحیت های عمومی و تخصصی و حرفه ای و تعیین ملاکهای ارزیابی و ارتقاء (نظام رتبه بندی) علمی و تربیتی معلمان و تقویت انگیزه ارتقای شغلی آنان بعد از گذشت چندین سال معترض بودند.

نجابت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، با حضور در جمع معلمان، ضمن شنیدن نقطه نظرات آنان، قول داد تمام تلاش خود را برای حل مشکلات صنفی معلمان به کار خواهد بست.

فرهنگیان معترض در این تجمع همچنین با ایراد شعارهایی بر اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و فوق العاده شغلی از ابتدای فروردین ماه سال جاری و همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کردند.

 گفتنی است لایحه رتبه بندی معلمان در سال 92 در دولت تهیه شد که به سرانجام نرسید. بر این اساس، باید بعد از یک سال معلمان بر اساس 4 رتبه شامل مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تعریف می شدند تا معلم با هر سابقه‌ای که دارد متناظر با هم‌ ردیف خودش در دانشگاه، حداقل 80 درصد حقوق وی را دریافت کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied