شمانیوز
شما نیوز

انتشار نظر کمیته حقیقت یاب سیل شیراز، قانونی نیست

کمیته حقیقت یاب بررسی علل و عوامل بروز سیل شیراز که توسط شورای اسلامی شهر شیراز و پس از بروز سیل فروردین ماه تشکیل گردید، روز سه شنبه نظر کارشناسی خود را رسانه ای کرد اما ساعاتی بعد دادستان عمومی و انقلاب شیراز، انتشار نظر این کمیته را فاقد وجاهت قانونی دانست.

 انتشار نظر کمیته حقیقت یاب سیل شیراز، قانونی نیست

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اعلام کرد نظر کمیته حقیقت یاب شورای اسلامی شیراز درباره معرفی مقصران سیل شیراز فاقد اعتبار قضایی است.

حیدر آسیابی گفت: با توجه به تشکیل پرونده قضائی نسبت به موضوع و رسیدگی در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز طبق قانون، مرجع تعیین هیأت کارشناسی تنها مرجع قضائی ذیصلاح و مبنای تشخیص مقصرین نیز نظر هیأت کارشناسی منتخب مرجع قضائی است.

وی بیان کرد: نظر کارشناسی کمیته حقیقت یاب فاقد هرگونه اعتبار کارشناسی برای مرجع قضائی بوده و انتشار آن فاقد هر گونه وجاهت قانونی است که تذکر لازم از ناحیه دادستانی به کمیته مذکور داده خواهد شد.

او افزود: با توجه به وصول نظریه هیأت پنج نفره کارشناسی ۴ تن از شهرداران ادوار مختلف شیراز هر کدام به میزان ۲۵ درصد مقصر شناخته شده اند و نظریه هیأت کارشناسی در مرحله ابلاغ است.

آسیابی ادامه داد: در نظریه هیأت کارشناسی تعیین شده از سوی مرجع قضائی فقط شهرداری شیراز مقصر شناخته شده و در نظریه مذکور بجز شهرداری نامی از نهاد یا نهادهای دیگر به عنوان مقصر برده نشده است.

وی بیان کرد: بر اساس نظریه هیأت کارشناسی سه نفره قبلی نیز ۲ تن از شهرداران مقصر شناخته شده بودند که در نظریه هیأت پنج نفره تعداد مقصران به ۴ تن افزایش یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied