شمانیوز
شما نیوز

۲۵ هزار واحد مسکونی توسط دولت در شهر صدرا احداث می شود

در چهارمین روز از هفته دولت، عملیات اجرایی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر صدرا آغاز شد.

۲۵ هزار واحد مسکونی توسط دولت در شهر صدرا احداث می شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، در این آیین استاندار فارس گفت: وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را ظرف مدت ۲ سال در کشور احداث می کند.

عنایت الله رحیمی اظهار داشت: بر این اساس در استان فارس نیز بنا است ۲۵ هزار واحد مسکونی در شهر صدرا، پنج هزار و ۵۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و یک هزار و ۱۸۵ واحد نیز در بافت‌های ناکارآمد شهری احداث شود.

او بیان کرد: با توجه به تجربه‌های گذشته باید در اجرای این طرح از افراد و پیمانکاران توانمند و دارای توان فنی و مالی مناسب برای همکاری و اجرا دعوت شود.

نماینده دولت در فارس تصریح کرد: نرخ تسهیلات در نظر گرفته شده برای وام احداث که مبلغ آن  ۸۰ میلیون تومان و قابل افزایش تا ۱۱۰ میلیون تومان است ۱۸ درصد و مدت زمان بازپرداخت آن ۱۰ سال است.

او افزود: در بافت فرسوده هم سه هزار و ۳۸۵ مورد تسهیلات پرداخت خواهد شد که عدد آن در کلانشهر شیراز ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد است که این نیز فرصت مناسبی برای تداوم روند بازآفرینی شهری است.

وی گفت: در دولت تدبیر و امید در استان فارس یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شد.هرچند دولت‌های گذشته از این طرح بهره‌برداری سیاسی کردند اما بار آن در نهایت بر دوش دولت تدبیر و امید افتاد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied