شمانیوز
شما نیوز

تمرکز سفیر جدید چین در آمریکا بر مساله تایوان

رسانه‌های چین گزارش کردند، سفیر جدید این کشور در آمریکا در نخستین نشست با یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی بر اهمیت قطعی تایوان در روابط بین واشنگتن و پکن تاکید کرد.

تمرکز سفیر جدید چین در آمریکا بر مساله تایوان

 خبرگزاری رویترز، "چن گانگ" ۵۵ ساله که بابت اظهاراتش در دفاع از مواضع چین مشهور است همزمان با ورود به واشنگتن در اواخر ژوئیه سال جاری میلادی برای تصدی سفارت چین در آمریکا، لحنی خوشبینانه داشت و گفت که یک پتانسل بزرگ در انتظار دو طرف است.

خبرگزاری شینهوا امروز (جمعه) گزارش کرد، سفیر جدید چین در دیدار با وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا گفت که دو طرف باید به تبادل دیدگاه ها به صورت صادقانه بپردازند.

این خبرگزاری همچنین گزارش کرد: دو طرف توافق کردند که روابط دو جانبه بین پکن و واشنگتن بسیار مهم است و ضرورت دارد که از طریق گفتگو و ارتباط، مسائل حل و فصل شده و اختلافات مدیریت شوند و روابط دو جانبه گسترش یابند.

تنها مساله ای که به طور مستقیم در این گزارش ذکر شد تایوان بود که چین آن را جزو قلمروی خود در نظر می گیرد.

شینهوا همچنین گزارش کرد: سفیر جدید چین در آمریکا تاکید کرد که مساله تایوان، مساله ای بسیار مهم و حساس در روابط با آمریکاست و موضع چین را برای وندی شرمن به صورت شفاف توضیح داد.

چین از حمایت های آمریکا از تایوان از جمله فروش سلاح و اهدای واکسن های کرونا ناراضی است و بر این باور است که واشنگتن با نیروهای جدایی طلب تایوان تبانی می کند؛ اقدامی که جزو خط قرمزهای پکن است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied