شمانیوز
شما نیوز

ریخت و پاش مدیر دوتابعیتی مس برای رفقا

اگر شایعه دو تابعیتی بودن آقای اردشیر سعد محمدی درست باشد، مسئولین امر پاسخ دهند بر اساس کدام منطق فردی دوتابعیتی را در حساس ترین پست های کلیدی کشور در بخش صنعت و معدن منصوب کرده اند.

ریخت و پاش مدیر دوتابعیتی مس برای رفقا

به گزارش شمانیوز؛ در یکم اردیبهشت 1398 و در دولت حسن روحانی بود که اردشیر سعد محمدی از سوی غریب پور، رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان عضو موظف هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران منصوب و در نهایت با تصمیم هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان مدیر عامل این شرکت انتخاب شد. وی بیستمین مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران محسوب می شود.

در ادامه، برابر گزارش خبرگزاری مهر که در در 30 دی ماه 1399 منتشر شده، پس از استعفای داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت دولت حسن روحانی، در روز 30 دی 1399 در مراسمی اردشیر سعد محمدی رئیس شرکت ملی صنایع مس ایران با حفظ سمت به عنوان سرپرست این معاونت معارفه می شود.

این انتصاب در معاونت معدنی وزارت صمت، پس از کشمکش‌های فراوان میان وزارت صمت و بورس کالا در مورد نحوه عرضه فولاد به بازار سرمایه و استعفای داریوش اسماعیلی معاونت معدنی وزارت صمت صورت گرفت.

اردشیر سعدمحمدی دانش آموخته رشته مهندسی معدن در مقطع دکترا از دانشگاه علوم، تحقیقات و فناوری است که طی دو دهه گذشته علاوه بر سمت های اجرایی و مدیریتی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران جنوب نیز بوده است.

WhatsApp Image 2021-12-05 at 11.50.08

حال نگاهی به برخی از سوابق و سمت های اجرایی مهم مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران و سرپرست معاونت معدنی وزارت صمت برابر اطلاعات منتشر شده در رسیمو و دیگر مراجع رسمی:

-کارشناس ایمنی معادن وزارت صمت

-کارشناس استخراج معادن زغالسنگ زیراب

-مدیر اکتشافات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

-معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

-مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

-مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان

-مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران

-معاون و قائم مقام سازمان ایمیدرو

-مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

- مدیر‌عامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران

-مشاور مدیرعامل (شستا)

-مدیرعامل شرکت صدر تامین

مدیر عامل سرمایه گذاری صبا تامین

نماینده وزارت صنعت ، معدن و تجارت در گروه بین الملل تحقیقات مس

کارشناس رسمی دادگستری در رشته معادن از سال 80 تا کنون

عضو شورای انتظامی نظام مهندسی معدن

به گزارش شمانیوز؛ همه اینها را نوشتیم تا به آقای اردشیر سعد محمدی ضمن خسته نباشید بگوییم که علی رغم توانمندی های ایشان در عرصه مدیریتی و اجرایی اما این روزها شایعاتی مجددا پیرامون ایشان منتشر شده که امیدواریم نسبت به آن شفاف سازی نموده و به آن خاتمه دهند.

از این جمله می توان به شایعه تابعیت اماراتی آقای سعد محمدی اشاره کرد که پیش از این توسط مشرق نیوز در سال 1390 خبرساز شده بود و این روزها هم دوباره روی خط خبری رفته تا جایی که حجت الاسلام امیر قلی جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی هم در خبری که خبرگزاری فارس روز دهم آذر ماه 1400 منتشر کرد و همچنین حجت‌الاسلام علی رضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در خبری که خبرآنلاین منتشر کرد، به طور مستقیم به آن اشاره می کند.

در بخشی از خبر خبرآنلاین در گفتگو با علی رضا سلیمی در رابطه با حضور دو تابعیتی ها در شرکت های دولتی آمده است " عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: قانون منع بکارگیری دو تابعیتی‌ها باید جدی گرفته شود و اگر مدیر دو تابیعتی از دولت قبل در بدنه دولت و شرکت‌های زیر تابعه باقی مانده باید برکنار شوند و اگر اغماضی صورت گیرد استنکاف از قانون است.

سلیمی در همین خصوص به ادامه فعالیت مدیرعامل دو تابعیتی شرکت ملی مس و اعتراض کارگران این شرکت به دلیل به تعویق افتادن حقوق‌های خود اشاره و  تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی مسئله حق و حقوق کارگران را پیگیری خواهد کرد؛ نمی‌شود که حق و حقوق کارگر پرداخت نشود و بعد آقایان در مجمع فوق‌العاده خودروی لاکچری (  5 دستگاه خودرو لاکچری پژو 508 ) برای مدیرعامل و هیئت مدیره تامین کنند وزیر صمت حتما باید این مسئله را بررسی کند".

و اما یک سوال هم از مسئولین امر که مو را از ماست می کشند!

اگر شایعه دو تابعیتی بودن آقای اردشیر سعد محمدی درست باشد، مسئولین امر پاسخ دهند چه قانونی چه غیر قانونی، بر اساس کدام منطق سالها فردی دوتابعیتی را در حساس ترین پست های کلیدی کشور در بخش صنعت و معدن منصوب کرده اند.

 

توضیحات شرکت ملی مس ایران درباره اظهارات عضو هیأت رئیسه مجلس
 

شرکت ملی مس در واکنش به اظهارات حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس جوابیه‌ای را صادر کرد.

متن این جوابیه به شرح ذیل است:

1- دوتابعیتی بودن؛ مدیرعامل کنونی شرکت ملی صنایع مس ایران تنها تابعیت کشور عزیزمان ایران را دارد و در ردیف اشخاص دو تابعیتی نیست. بدیهی است در صورت وجود هرگونه سند برای این ادعا این شرکت از انتشار آن استقبال می‌کند.

2- عدم پرداخت حقوق به کارگران؛ تاکنون حقوق کارکنان و کارگران عزیز و سخنگویش صنعت مس به تعویق نیفتاده است و این شرکت هیچ‌گونه معوقه به کارکنان و کارگران خود ندارد.

3- تصویب واگذاری خودرو به مدیران در مجمع فوق‌ العاده؛ در خصوص تصویب واگذاری خودرو به مدیران در مجمع فوق‌العاده این شرکت اعلام می‌دارد که در هیچ‌یک از مجامع این شرکت بحث واگذاری خودرو به مدیران مطرح نشده است.

در خاتمه با عنایت به قانون مطبوعات و آیین‌نامه اجرایی مربوطه به لحاظ درج مطالب خلاف واقع نسبت به مدیرعامل محترم این شرکت و روند امور اجرایی شرکت، مقتضی است دستور فرمایید متن تکذیبیه ارسالی این شرکت در آن خبرگزاری درج و به اطلاع عموم رسانده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied