شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

10 چیزی که در استانبول باید از آنها اجتناب کنید

استانبول شهری دوست داشتنی برای بازدید است که صدها موزه و مکان تاریخی را در خود جای داده است. علاوه بر این، صدها هتل زیبا برای اقامت، رستوران‌های متعددی برای داشتن تجربه‌های ناهار و شام فراموش نشدنی در تور استانبول وجود دارد

استانبول شهری دوست داشتنی برای بازدید است که صدها موزه و مکان تاریخی را در خود جای داده است. علاوه بر این، صدها هتل زیبا برای اقامت، رستوران‌های متعددی برای داشتن تجربه‌های ناهار و شام فراموش نشدنی در تور استانبول  وجود دارد.در سراسر شهر کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه و بارها وجود دارد. نه تنها مکان هایی برای رفتن، بلکه میلیون ها نفر نیز در اینجا زندگی می کنند و دوستی های قوی دارند.یک شهر قبل از داشتن دوستان در آنجا هرگز کاملاً شناخته شده نیست. با این حال، همه جا خودجویان هستند.متاسفانه، چیزها و انواع رفتارهایی وجود دارد که باید در تور ارزان استانبول از آنها اجتناب کنید. ما به شما نمی گویم که باید همیشه محتاط باشید. برعکس، اگر جزییات کوچکی را می دانید که باید از آن اجتناب کنید، تنها چیزی که به شما بستگی دارد لذت بردن از شهر است.

10 چیزی که در استانبول باید از آنها اجتناب کنید

1- به هر کسی اعتماد نکنید

این بزرگترین و یکی از شناخته شده ترین فعالیت های خطرناک در استانبول است. یک یا دو نفر در وسط خیابان یا یک بار غیرمحبوب با شما ملاقات می کنند، آنها در مدت زمان کوتاهی صداقت را ایجاد می کنند زیرا دقیقاً آنچه را که می خواهید بشنوید به شما می گویند.پس از دریافت اعتماد شما به شما پیشنهاد می کنند که به یک کلوپ شبانه که دوست دارند بروید. با این حال، در این نوار، متصدی بار هرگز منو به شما نمی دهد.شخصی که به تازگی ملاقات کرده اید ادعا می کند که قیمت ها کاملاً مقرون به صرفه است و پس از شما مبلغ نامعقولی را درخواست می کند .مطمئناً من به شما توصیه نمی کنم که دوستان محلی نداشته باشید، برعکس، دوست یابی در این شهر بزرگ تقریباً همیشه خوب است.آنها شما را به مکان‌های مخفی می‌برند که افراد کمتری می‌شناسند و فرهنگ غیرکالای ترکی و استامبولیوتی را به شما نشان می‌دهند.

2- در هر رستورانی غذا نخورید

رستوران های متعددی در اطراف شهر وجود دارد. رستوران هایی با کیفیت بالا با سرآشپزهای شناخته شده در سراسر جهان وجود دارد. با این حال، هر رستورانی برای همه افراد جذاب نیست.به خصوص رستوران های کوچک و ارزان که به اندازه کافی شفاف به نظر نمی رسند ممکن است از مواد غذایی واجد شرایط استفاده نکنند. برخی از آنها غذاهای ناخوشایند سرو می کنند.با این حال، بدتر از آن، غذاهای بی‌صلاحیت یا دارای تاریخ انقضای بیش از حد ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند و حتی ممکن است مجبور شوید به بیمارستان بروید.

3- غذاهای خیابانی را از مکان های تصادفی نخورید

غذاهای خیابانی ترکی بسیار خوشمزه هستند. به خصوص سیمیت، دلمه دلمه (صدف شکم پر)، کوکورک (روده گوسفند کبابی)، برگر بخارپز و کوفته کبابی. همه آنها در خیابان ها می فروختند، اما مردم آگاه به کجا می خرند.به خصوص غذاهای خیابانی مانند کوکورک و صدف شکم پر باید در آشپزخانه های بهداشتی تهیه شود. با این حال، به دلیل عدم ممیزی یا تولید غیرقانونی. بنابراین، خرید آنها از مکان های محبوب و شناخته شده همیشه بهتر است.در غیر این صورت ممکن است روی معده شما تأثیر منفی بگذارند و یک یا چند روز از سفر شما به استانبول طول بکشد. برای کوکورچ ایمن و صدف های پر شده، می توانید به Sampiyon Kokorec یا Midyeci Ahmet بروید.اکیداً به شما توصیه می‌کنم که از همه جا دونر کباب نخرید، بلکه در رستوران‌های زنجیره‌ای یا رستوران‌های معروفی که در وب‌سایت‌ها نظر دارند، غذا بخورید.

4- از رانندگی در ساعات شلوغی خودداری کنید

استانبول شهری بزرگ و شلوغ است. 39 شهرستان مختلف، 16 میلیون نفر و حدود 5 میلیون ماشین وجود دارد. اگرچه حمل و نقل عمومی کاملاً توسعه یافته و توسعه یافته است، اما برای پاسخگویی به همه تقاضا در ساعات شلوغی کافی نیست. بنابراین، مردم ماشین های خود را می گیرند و بیشتر جاده ها بسته است.برای جلوگیری از گذراندن ساعت‌ها در جاده‌های شلوغ و گرفتار، ممکن است ترجیح دهید برنامه‌های سفر خود را بر اساس آن ترتیب دهید. اگر در استانبول راننده هستید، بهتر است بین ساعت 7 تا 9 صبح و 17 تا 19 در جاده ها نباشید. همچنین عدم سوار شدن به اتوبوس توصیه می شود، همه آنها در یک جهت رانندگی می کردند!

5- از خرید سوغاتی های پرهزینه خودداری کنید

خرید سوغاتی از جاهایی که می روید یک امر عادی است و مطمئنم سوغاتی های ایده آلی برای خود و عزیزانتان پیدا خواهید کرد. با این حال، برخی از فروشندگان ممکن است برای محصولات ارزان قیمت پول زیادی بخواهند . به عنوان مثال، بیش از 1 دلار برای آهنربا پرداخت نکنید.

از خرید سوغاتی های گران در استانبول خودداری کنید

6- از استفاده از میانبرهای گوگل مپ خودداری کنید

پیاده روی از یک جهت به سمت دیگر همیشه لذت بخش است، با این حال برخی از خیابان ها و محله های خطرناک حتی در مناطق مرکزی وجود دارد. و گاهی اوقات، جاده ها و مسیرهایی که در نقشه های دیجیتال ظاهر می شوند، سطح ایمنی خود را نشان نمی دهند.بنابراین، اگر جاده ای وجود دارد که با آن آشنا هستید و از ایمنی آن مطمئن هستید، اکیداً توصیه می کنم از آن جاده استفاده کنید.همچنین توجه داشته باشید که تماس های اضطراری ترکیه متفاوت است. اگر می خواهید با پلیس تماس بگیرید، باید با 155، برای آمبولانس 112 و برای ایستگاه آتش نشانی، 110 تماس بگیرید.

 

7- از گیر افتادن در برنامه های سخت گردشگری خودداری کنید

مکان هایی که باید رفت همیشه به چندین مکان محبوب محدود می شود. شناخته شده ترین موزه ها، میادین و مراکز خرید مردم اغلب به آنها می روند. با این حال، اگر دوست دارید استانبول را بشناسید و بیشتر لذت ببرید، یک سفر منحصر به فرد به استانبول داشته باشید ، قطعا باید ریسک کنید و به مکان های کمتر شناخته شده نیز بروید.به عنوان مثال، همه میدان سلطان احمد و ایاصوفیه را می شناسند، اما هرگز نباید از رفتن به مسجد خورا یا کلیسای جامع سنت جورج غافل شوید.این برای غذا نیز معتبر است. ساندویچ ماهی و قهوه ترک طعم بسیار توصیه شده برای گردشگران تور لحظه آخری استانبول است. من به شما نمی گویم که از آنها بگذرید و چیزهای دیگری را امتحان کنید! نه حتما اما پس از امتحان کردن اینها، باید به نان تست آیوالیک و سلپ نیز فرصت دهید.

8- از فرض اینکه فرودگاه ها به هتل شما نزدیک هستند اجتناب کنید

سه فرودگاه در استانبول وجود دارد که تنها دو فرودگاه از آنها برای پروازهای بین المللی باز هستند. یکی از آنها در سمت اروپایی است، دیگری در سمت آناتولی (آسیایی).

با این حال، هر دوی آنها واقعاً از مناطق مرکزی دور هستند، یعنی احتمالاً هتل شما از آنجا واقع شده است. در اینجا راهنمای نحوه رفتن از فرودگاه به مرکز شهر است .

فرودگاه استانبول، فرودگاهی که در سمت اروپایی قرار دارد، در شمال شهر قرار دارد. بنابراین، اگر هتل یا آپارتمان Airbnb شما در بی اوغلو، فاتح یا بشیکتاش باشد، رسیدن به آن حداقل یک ساعت طول خواهد کشید.

فرودگاه سابیها گوکچن در سمت آسیایی قرار دارد. و تقریباً همینطور است. اگر قصد اقامت در Kadikoy یا Uskudar را دارید، حتی گرفتن یک کلاه نیز حداقل 45 دقیقه رانندگی طول می کشد. با ترافیک، ممکن است 2 تا 3 ساعت طول بکشد.

 استفاده از میانبرهای گوگل مپ در استانبول برای حمل و نقل کم هزینه

9- از رزرو اتاق رندوم هتل خودداری کنید

خوب، این کاری است که باید برای هر شهر در جهان انجام شود. منظورم این است که همیشه خوب و بد وجود دارد. همیشه موضوع لوکس بودن یا موقعیت مکانی عالی نیست، بلکه کیفیت خدمات نیز مهم است.

ما فکر می کنم یک مسافر باید به جایی که در آن جای می گیرد اعتماد کند تا وسایل را رها کند و راحت به اطراف سفر کند. همچنین هتل باید در مکانی امن قرار داشته باشد تا نیازی به در نظر گرفتن امنیت خود نداشته باشید.

بنابراین، می‌توانید توصیه‌ها را بررسی کنید، می‌توانید نظرات را بخوانید و مکان دقیقی که هتل در آن قرار دارد را در Google Maps ببینید. اگر مناسب به نظر می رسد، پس می توانید آن را رزرو کنید!همچنین، رزرو هتلی که از مناطق مرکزی بسیار دور است، فقط به دلیل ارزان بودن، ممکن است سفر شما را خراب کند.رسیدن به محل اقامت شما از مکان های توریستی و نواحی مرکزی ساعت ها طول می کشد و از آنجایی که تغییر و تحول عمومی در شب ها نسبت به روز محدود است، ممکن است برای یک شب بیرون رفتن هزینه زیادی برای تاکسی بپردازید.

10- از اعتماد کامل به راننده تاکسی خودداری کنید

این یکی از بزرگترین مشکلات استانبول است. اگرچه دولت و شهرداری کلان شهر روی آن کار می کنند، اما برخی از رانندگان تاکسی کلاهبرداران واقعی هستند.مطمئناً اکثر رانندگان تاکسی کاملاً قابل اعتماد هستند و با نظم و انضباط کار خود را انجام می دهند اما همیشه موارد بدی وجود دارد.لحظه ای که متوجه می شوند شما دقیقاً راه را نمی دانید، چه ترک هستید یا نه، برای افزایش پرداختی که از شما وادار می کنند برای تورهای غیر ضروری پرداخت کنید.آنها به سادگی از مسیرهای غیرضروری و طولانی تر استفاده می کنند تا کیلومتری را که می رانند بالا ببرند، و اگر متوجه نشوید ممکن است هزینه زیادی بپردازید، یعنی واقعاً خیلی زیاد است.

بنابراین، بدون استفاده از برنامه محاسبه کرایه تاکسی یا بررسی مسیر در یک برنامه نقشه، با تاکسی تماس نگیرید. همچنین اپلیکیشن های تماس تاکسی مانند I-Taksi یا biTaksi وجود دارد. ما به شما توصیه می کنم از آنها استفاده کنید.از پلتفرم های که توسط سئوکار ها رشد کرده انذ استفاده کنسد چرا که صاحب وب سایت با هزینه و علاقه مایل به رشد اپلیکیشن و وب سایت بیزنس است پس این سایتها با سئو خوب و سایتهای با گرافیک بالا همواره راهنمای خوبی برای تردد شما هستند

بسیاری از چیزهایی که در استانبول باید از آنها اجتناب کرد تقریباً مانند سایر نقاط جهان است. با این حال، همانطور که اشاره کردم چیزهای منحصر به فردی نیز وجود دارد که گردشگران باید خود را از آنها دور نگه دارند.ما می دانیم که توریست بودن در یک شهر هم هیجان انگیز است و هم آرامش بخش، اما حضور در جایی که به خوبی نمی شناسید و زبان آن را نمی دانید ممکن است برای شما خطراتی ایجاد کند. من مواردی را فهرست کرده ام که می توانید از آنها بر حذر باشید. با این حال، همه آنها قوانین کاملاً سختگیرانه نیستند. امیدوارم این مقاله ار سایت گلبرگ سیر که برای رشد تور استانبول گلبرگ سیر نوشته شده است به شما کمک کند تا از سفر خود بدون مواجهه با بامبوزلرها و جک های ارزان قیمت لذت ببرید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied