شمانیوز
شما نیوز

گام بلند سازمان مدیریت صنعتی در حوزه مسئولیت اجتماعی

همایش افتتاحیه دوره آموزشی مروجان مسئولیت اجتماعی محلات با حضورعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

 گام بلند سازمان مدیریت صنعتی در حوزه مسئولیت اجتماعی

به گزارش شمانیوز؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اهمیت علم در انجام کارهای اجرایی اظهار داشت: کاری که با علم صورت بگیرد حتما کار موفقی خواهد بود. فردی که شهردار یا مروج مسئولیت اجتماعی در یک کوچه یا محله می‌شود، از سر اتفاق انتخاب نشده است بلکه این امر با علم و اراده افراد و توانمندسازی آنان شکل گرفته است. با طی مسیر به کمک علم و دانش هیچ راه سختی وجود ندارد.

علی آقامحمدی با تاکید بر سطح بالای کیفی آموزش و کابردی بودن آن در سازمان مدیریت صنعتی تصریح کرد: دید ما این است که فردی که به عنوان شهردار یک محله یا کوچه آموزش می‌بیند، باید بتواند در آینده یک شهر را اداره کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی اپلیکیشن توانمندسازی و تحول محلات برای ثبت نام وهمچنین بررسی عملکرد شهرداران کوچه و نیز راه اندازی شرکت های دانش بنیان دانش آموزی خبر داد و از آن به عنوان راه حلی برای ایجاد شغل مناسب جهت دانش آموزان و در شان آنان نام برد.

دیگر سخنران این همایش مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی بود.

ابوالفصل کیانی بختیاری در خصوص علت طراحی و اجرای دوره آموزشی مروجان مسئولیت اجتماعی محلات اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی با بررسی و شناسایی مشکلات محلات بیش از پیش در حوزه مسئولیت اجتماعی، احساس وظیفه نموده و تلاش دارد با هم افزایی در بعد آموزش، هدایت شغلی و هدایت تحصیلی و در بعد حمایت‌های رفاهی و معیشتی گام‌های موثری بردارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در حالی دوره پرورش مروجان مسئولیت اجتماعی محلات یا همان شهرداران کوچه افتتاح می‌شود که اکثریت بنگاه‌ها و سازمان‌های بزرگ علاوه بر سودآوری، سرریز درآمد خود را صرف مسئولیت اجتماعی و اقدامات خیرخواهانه می‌کنند.

وی تصریح کرد: سازمان مدیریت صنعتی با توجه به توانمندی‌های خود در حوزه آموزش، خود را موظف به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در این حوزه می‎داند.

کیانی بختیاری افزود: کشور ما با وجود برخورداری از نیروی انسانی توسعه یافته و سرآمد و برخورداری از زیرساخت و منابع با مشکل توزیع و همرسانی مواجه است. در محلات چنین هدف‌گذاریی صورت گرفته است. توانمندی‌ها شناسایی و نیازها احصا شده و ارجاع می‌شود.

وی در خصوص ویژگی این دوره آموزشی گفت: سازمان مدیریت صنعتی از یک سو در نظر دارد دوره مسئولیت اجتماعی را ابتدا برای شهرداران کوچه برگزار کند تا هرچه بیشتر با بافت اجتماعی محلات آشنا شوند و بتوانند آسیب ها را بهتر شناسایی کرده و کاهش دهند. این دوره ۳۲ ساعته طراحی شده و از سوی سازمان مدیریت صنعتی گواهی مهارتی برای آن صادر می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند از امتیاز آن برخوردار شوند.

کیانی بختیاری افزود: با طراحی پلتفرم شبکه اجتماعی “دست تو دست” نیاز افراد شناسایی شده و همرسانی و ارجاع می‌شود تا آن نیاز برطرف گردد.

وی ابراز امیدواری کرد توزیع مناسب امکانات با همفکری و هم اندیشی مسئولین محلات و سیستم‌ها و شبکه‌ها محقق شود.

 

ایدرونیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied