شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

فعالیت در بازارهای مالی جهانی با استفاده از آموزش آنلاین فارکس

چطور می توان در بازارهای مالی به موفقیت دست یافت؟ چه طور می توان از ضرر کردن در بازارهای بزرگی همچون فارکس جلوگیری کرد؟ و چطور می توان به سوددهی مستمر در این بازارها دست یافت؟ این ها سوالاتی هستند که افراد زیادی در مواجه با بازارهای بزرگ جهانی همواره از خود می پرسند.

فعالیت در بازارهای مالی جهانی با استفاده از آموزش آنلاین فارکس

جواب اول و آخر این گونه سوالات برخورداری از یک آموزش صحیح و اصولی پیش از وارد شدن به معامله گری است. امروزه فعالیت در بازارهای مالی جهانی مانند بازار فارکس با استفاده از آموزش آنلاین فارکس به امری همه گیر تبدیل شده است.

با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توان به آموزش آنلاین بازار فارکس دست یافت اما یک آموزش علمی و کاربردی فارکس چه ویزگی هایی دارد؟ در ادامه به ویژگی های یک دوره آموزشی خوب برای ورود به بازار فارکس می پردازیم تا به شما کمک کنیم که بهترین روش آموزشی را انتخاب کنید تا بتوانید به سود آوری سرشاری در این بازار دست پیدا کنید.

3ccc53b0-7219-4141-a753-4ce0974ca2d9

تسلط به تحلیل تکنیکال

یکی از ویژگی های یک دوره آموزشی خوب آشنا کردن شما با تمام جنبه های تحلیل تکنیکال است. تحلیل تکنیکال به علم بررسی حرکات قیمت در قالب نمودارهای قیمتی گفته می شود. در این نوع از تحلیل، معامله گران قادر هستند با توجه به حرکات گذشته قیمت، مسیر آینده آن را مشخص کنند.

در تحلیل تکنیکال شما با مفاهیمی چون حمایت و مقاومت و خطوط روند آشنا می شوید. این ها مفاهیمی هستند که اگر چه در اولین نگاه ساده به نظر می رسند اما تشخیص درست آن ها به مهارت زیادی نیاز دارد.

در تحلیل تکنیکال با استفاده از ابزارهای خاصی مثل اندیکاتورها و اسیلاتورها، حرکات قیمت بررسی شده و بهترین و بهینه ترین نقاط برای ورود از معامله و خروج از آن انتخاب می شود.

در این روش از الگوهای کلاسیک قیمتی، الگوهای شمعی ژاپنی، امواج الیوت، انواع فیبوناچی، الگوهای هارمونیک و ... هم استفاده می شود. در واقع روش های زیادی در تحلیل تکنیکال برای پیش بینی قیمت وجود دارد که شما باید به شکل کاربردی با آن ها آشنا شوید.

بهتر است ابتدا برای آشنایی با این روش ها به دنبال آموزش رایگان فارکس برای مبتدیان باشید. پس از این آشنایی اولیه می توانید به سراغ مراحل پیشرفته تر بروید اما به یاد داشته باشید که تا به شکل کامل آموزش ندیده اید، هرگز به معامله کردن دست نزنید.

تسلط به تحلیل بنیادی

یکی دیگر از مواردی که پیش از وارد شدن به بازار فارکس باید با آن کاملا آشنا شوید، مفهوم تحلیل بنیادی است. تحلیل بنیادی به بررسی و مطالعه اقتصاد یک کشور برای پیش بینی نرخ ارز آن در آینده می پردازد. فاکتورهای زیادی در این بررسی وجود دارند که مهم ترین آن ها شامل نرخ بیکاری، میزان تورم و نرخ بهره می باشد.

می توان به این نتیجه رسید که هر چه اقتصاد یک کشور بهتر باشد، ارز رایج آن کشور ارزش بیشتری خواهد داشت. بنابراین معامله گران بسیاری در بازار فارکس با استفاده از تحلیل بنیادی به بررسی وضعیت اقتصادی کشورها می پردازند تا بتوانند بر این اساس، معاملات موفق تری در بازار جهانی فارکس داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که تحلیل بنیادی و تکنیکال مکمل یکدیگر هستند. تصور کنید که بعد از استفاده از ابزارهای تکنیکال بهترین نقطه برای ورود به یک معامله را پیدا کرده اید و پس از آن با شادی فراوان و اطمینان کافی از پیش بینی درست تان وارد معامله می شوید غافل از این که شما از اخبار اقتصادی ایی که به تازگی منتشر شده خبر ندارید و به یکباره می بینید قیمت برخلاف پیش بینی شما به سمت مخالف حرکت می کند و ناگاه شادی شما به یاس تبدیل می شود و حتی شاید به این نتیجه برسید که تحلیل تکنیکال به درد نمی خورد اما واقعیت این است که استفاده از تحلیل تکنیکال در کنار تحلیل بنیادی به شما بینش دقیق تری برای ورود به معامله می دهد.

اگر چه بسیاری از معامله گران کوتاه مدت در بازار فارکس عمدتا از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند اما آن ها همیشه نیم نگاهی به اخبار اقتصادی کشورها نیز دارند. برای موفقیت در این بازار، بهتر است که به هر دو تحلیل تکنیکال و بنیادی تسلط کافی داشته باشید.

مفهوم دیگری به نام مدیریت سرمایه در بازار فارکس نقش به سزایی در موفقیت افراد دارد. با آموزش آنلاین بازار فارکس شما قادر خواهید بود که به تمامی این جنبه ها تسلط داشته باشید و به یک معامله گر حرفه ای تبدیل شوید.

31358910-82f2-4048-bd06-d9bac6cdd22a

داشتن استراتژی معاملاتی شخصی

داشتن یک استراتژی معاملاتی شخصی به موفقیت آمیز بودن معاملات شما کمک شایانی خواهد کرد. پس از این که آموزش های لازم در مورد تحلیل تکنیکال، بنیادی و مدیریت سرمایه را گذراندید، می توانید به تدوین یک استراتژی که متناسب با توانایی های خودتان باشد، بپردازید.

روش های زیادی برای معامله گری وجود دارد اما همه این روش ها برای همه افراد مناسب نیست. در ساخت این استراتژی معاملاتی باید به عواملی چون میزان سرمایه، میزان تحمل ریسک و مهم تر از همه به خصوصیات اخلاقی خود اشراف داشته باشید. یکی از آیتم های مهم در طراحی سیستم معاملاتی مشخص کردن تایم فریم معاملاتی است.

باید از قبل مشخص کنید که یک معامله گر کوتاه مدت، میان مدت و یا بلند مدت هستید. اگر بدون داشتن یک استراتژی مدون شروع به معامله گری کنید، در بین شیوه های مختلف تحلیل قادر به تصمیم گیری نخواهید بود و این باعث خواهد شد که یا وارد معاملات نشوید و یا این که اشتباهات زیادی کنید.

جمع بندی

در این مقاله به مقوله فعالیت در بازارهای مالی جهانی با استفاده از آموزش آنلاین فارکس پرداختیم. مقوله ای که شاید افراد بیشماری آن را دست کم می گیرند و تاوان این بی اهمیتی را با ضررکردن پرداخت می کنند.

رمز موفقیت و سودده بودن در بازار فارکس، یادگیری با یک متد آموزشی علمی و دقیق است که در آن، همه جنبه های تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و مدیریت سرمایه آموزش داده شود. آموزشی که بتواند خطاهای معاملاتی شما را تصحیح کند و به شما در تدوین یک استراتژی معاملاتی شخصی کمک کند.

 

منبع: amoozesh-boors

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied