شمانیوز
شما نیوز

برگزاری بیست‌وسومین مانور سالیانه مجتمع پتروشیمی جم در واحد آفسایت

بیست‌وسومین مانور سالیانه آمادگی و واکنش در شرایط اضطراری مجتمع پتروشیمی جم با موضوع وقوع نشتی بوتادین از فلنج لاین خروجی P-7020B واحد آفسایت برگزار شد.

برگزاری بیست‌وسومین مانور سالیانه مجتمع پتروشیمی جم در واحد آفسایت

به گزارش شمانیوز، وقوع نشتی بوتادین از فلنج لاین خروجی P-7020B به دلیل قطع ناگهانی بارگیری کشتی و افزایش ناگهانی فشار خروجی در مخازن صادراتی بوتادین اتفاق می‌افتد و میزان نشتی، با اقدامات کنترلی بهره‌برداری، ایمنی، آتش‌نشانی و تعمیرات قابل مهار است.

بر اثر قطع ناگهانی مسیر بوتادین، فشار خط بالا رفته و نشتی از فلنج لاین خروجی P-7020B اتفاق می‌افتد. نفرات سایت بهره‌برداری با مشاهده ابر گاز متوجه این مسئله شده و بلافاصله با اتاق کنترل تماس گرفته و سپس پرسنل اتاق کنترل بهره‌برداری، اتاق کنترل آتش‌نشانی را مطلع می‌سازند و مسئول عملیات واحد، کشیک ارشد تعمیرات را در جریان حادثه قرار داده و تیم‌های واکنش در شرایط اضطراری سریعاً به محل اعزام و اقدامات لازم برای کاهش مخاطرات و کنترل شرایط به وضع طبیعی را انجام می‌دهند.

پرسنل بهره‌برداری یا مسئول عملیات واحد، اطلاع‌رسانی لازم به کشیک ارشد تعمیرات (تماس با شماره 120) را انجام می‌دهند. مسئول اتاق کنترل ایستگاه آتش‌نشانی پس از اطلاع از حادثه، تیم اطفاء حریق را به محل حادثه اعزام و با اطلاع‌رسانی به درمانگاه، کشیک ارشد مجتمع، حراست، ایمنی ناحیه و افسر لجستیک، به پرسنل آتش‌نشانی اعلام آماده‌باش می‌دهد. فرمانده عملیات امداد و نجات هماهنگی‌های لازم جهت اعزام خودروهای آتش‌نشانی و امدادی را به عمل آورده و به سمت محل حادثه حرکت می‌نماید.

بخش مدیریت بحران امور HSE نیز در طول انجام مانور، فرآیند ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای مانور را بر عهده داشته و در پایان، نتایج را به گروه‌های مرتبط ارائه می‌نماید.

نقاط قوت این مانور سرعت عمل پرسنل ایمنی، بهره‌برداری، آتش‌نشانی و حراست در شرایط اضطراری، استفاده مناسب و کامل نیروهای آتش‌نشانی از تجهیزات استحفاظی، دسترسی آسان به مدارک فرآیندی، آماده به کار بودن تجهیزات فیکس آتش‌نشانی مستقر در واحد، بررسی مناسب شرایط حادثه، استفاده از Fire Kit توسط نفرات تعمیرات در زمان آچارکشی، برقراری ارتباط مناسب افسر لجستیک با افسر حراست، جدیت مناسب واحد خدمات اداری در امور محوله، ارائه خدمات مناسب تیم‌های عملیاتی بوده است.

در نشست پایانی این مانور عملکرد واحدهای بهداشت و درمان، تیم فرماندهی، نحوه اعلام و اعزام، تصمیمات استراتژیک و تاکتیکی و اجرا، موضوعات ایمنی، فرصت‌های بهبود و پیشنهادات مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

روابط عمومی پتروشیمی جم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied