شمانیوز
شما نیوز

از سال ۱۳۹۲ تا ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ صورت گرفت:

رشد ۴۴۰ درصدی واحدهای صنعتی و معدنی منطقه آزاد ماکو

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن منطقه آزاد ماکو از رشد ۴۴۰ درصدی واحدهای تولیدی (صنعتی و معدنی) این منطقه در مقایسه با سال ۱۳۹۲ خبر داد.

رشد ۴۴۰ درصدی واحدهای صنعتی و معدنی منطقه آزاد ماکو

به گزارش شمانیوز؛ میرعلی اصغر هاشمی گفت: در سال ۱۳۹۲ تعداد ۳۵ واحد تولیدی در منطقه فعالیت می کرد که این میزان اکنون به ۱۵۴ واحد صنعتی و معدنی فعال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۳ واحد صنعتی و ۴۹ واحد معدنی دارای پروانه معتبر هستند (که از این مقدار ۱۵۴ واحد فعال هستند) در منطقه آزاد ماکو هستند ادامه داد: در سال ۹۲ در این واحد های تولیدی ۶۰۷ نفر مشغول به کار بوده اند که اکنون این میزان با بهره برداری از واحدهای تولیدی جدید میزان اشتغالزایی به ۳۷۵۲ نفر در واحد های صنعتی افزایش داشت.

وی حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این واحدها را تا سال ۱۴۰۰ ، ۲۹ هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال داخلی و ۱۵۹ میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: : در حوزه معدن نیز از سال ٩٤ تاکنون سرمایه گذاری های گسترده ای در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته که از جمله آن می توان به معادن سنگ مرمریت مشکی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ٦٠٠ میلیارد ریال، شرکت معدنی کوهبار با حجم سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال، معدن تراورتن قوچ کندی پلدشت با سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد ریال اشاره کرد. در این حوزه در طول این مدت برای بیش ٢ هزار نفر اشتغال ایجاد گردیده است.

هاشمی افزود: سرمایه گذاری در حوزه پلی متال نیز با توجه به پروانه های بهره برداری صادره در حوزه مس و آهن نیز در حال افزایشِ قابل توجه بوده و خوشبختانه با استقبال شرکت های بزرگ داخلی جهت فعالیت در منطقه مواجه هستیم.

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن منطقه آزاد ماکو خاطر نشان ساخت: رویکرد اصلی سازمان در زمینه معادن، فرآوری مواد معدنی و پرهیز از خام فروشی و ایجاد و توسعه صنایع معدنی با جذب شرکت ها و هلدینگ های بزرگ تخصصی است. بطوریکه فعالیت هلدینگ میدکو (معدن مس قره آغاج) و ایمیدرو (اجرای دو پهنه اکتشافی و دستیابی به محدوده های امیدبخش) نویدبخش رونق بیش از پیش معادن منطقه است.

وی در پایان توسعه صنایع معدنی و بالاخص زنجیره ماده معدنی استراتژیک منیزیت را از اولویت های معدنی این سازمان عنوان کرد.

 

پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied