شمانیوز
شما نیوز

قیمت ارز دیجیتال و سقوط بیت کوین

بیت‌پی، یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تراکنش ارز دیجیتال این موضوع را مطرح کرد که سهم بیت‌کوین در پرداخت‌های ارزهای دیجیتال سال ۲۰۲۱ حدود یک سوم کاهش داشت.

قیمت ارز دیجیتال و سقوط بیت کوین

قیمت ارز دیجیتال در ایران علاوه بر وضعیت اقتصادی و سیاست خارجی به نوسانات ارزی داخلی نیز وابسته است. قیمت ارز دیجیتال با توجه به روزهای پایانی سال نو میلادی با افزایش رو به رو بوده است به طوریکه قیمت بیت کوین به کانال 50 هزار دلار بازگشت. قیمت ارز دیجیتال بیت کوین نسبت به بقیه ارز های دیجیتال بالاتر است. اهمیت قیمت ارز دیجیتال برای ایرانیان در چند سال گذشته بیشتر شده چرا که به آن عنوان یک بازار سرمایه گذاری پرسود نگاه می کنند.در ادامه به آخرین وضعیت از  قیمت ارز دیجیتال می پردازیم.

این شرکت گفت: تراکنش‌های بیت‌کوین بیت‌پی در سال گذشته حدود ۶۵ درصد از کل پرداخت‌های پردازش‌شده کاهش یافت و این نسبت در سال ۲۰۲۰ به میزان ۹۲ درصد بود.

خرید اتریوم ۱۵ درصد از کل، استیبل‌کوین‌ها ۱۳ درصد و سکه‌های جدید اضافه شده مانند دوج‌کوین به این پلتفرم در سال ۲۰۲۱ حدود سه درصد را تشکیل دادند و سرمایه‌گذاران به احتمال زیاد استیبل‌کوین‌ها را انتخاب می‌کنند زیرا نسبت به سایر ارزهای دیجیتال نوسان کمتری دارند.

 

بیت‌کوین در نوامبر گذشته رکورد بی‌سابقه‌ای را ثبت کرد و حدود ۶۹ هزار دلار رسید. با این حال، در اوایل ژانویه ارزش محبوب‌ترین ارز دیجیتال برای اولین بار از سپتامبر ۲۰۲۱ به زیر ۴۰ هزار دلار رسید.

بیت‌کوین در پایان سال ۲۰۲۱ به رقیب اصلی خود، اتریوم باخت زیرا اتریوم عملکرد بسیار بهتری داشت و ۴۰۸ درصد در مقایسه با ۶۵ درصد بیت‌کوین رشد کرد و به گفته تحلیلگران این روند ممکن است در سال ۲۰۲۲ ادامه یابد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲.۰۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۰۲ درصد بیشتر شده اس

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied