شمانیوز
شما نیوز

سهمیه بنزین واریز می شود

ایرادات زیادی به طرح "باز توزیع یارانه بنزین به افراد" وارد بود و یکی از اشکالات این بود که اگر فرد نتوانست از ۱۵ لیتر بنزین تعریف شده در سامانه که برای مدت محدود در نظر گرفته شده استفاده کند، این سهمیه باطل می‌شود.

سهمیه بنزین واریز می شود

 

 زمان واریز سهمیه بنزین دی ماه مشخص شد. سهمیه بنزین دی ماه امشب واریز خواهد شد. تغییری در میزان سهمیه بنزین رخ نداده است. سهمیه بنزین خودروهای مختلف اعلام شد که مشروح خبر سهمیه بنزین را در ادامه بخوانید.

 

ایرادات زیادی به طرح "باز توزیع یارانه بنزین به افراد" وارد بود و یکی از اشکالات این بود که اگر فرد نتوانست از ۱۵ لیتر بنزین تعریف شده در سامانه که برای مدت محدود در نظر گرفته شده استفاده کند، این سهمیه باطل می‌شود.

 

 

 عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ‌مخالف طرح "توزیع یارانه بنزین" هستیم، گفت: یکی از ایرادات این بود که سوداگران و سودجویان به راحتی می‌ توانند وارد این بازار شده و آن را مدیریت کنند.

 

پرویز محمدنژاد در تشریح ایرادات طرح "باز توزیع یارانه بنزین به افراد به جای خودروها" اظهار داشت: پس از مطرح شدن طرح مذکور از آقای اوجی وزیر نفت و مابقی دست‌اندرکاران خواستیم تا توضیحات لازم درباره محتوای طرح را ارائه دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزارت نفت هم گویا در جریان طرح مذکور نبوده و گروه اقتصادی دولت آن را پایه‌ریزی کرده است افزود: محتوای این طرح این است که همه مردم ایران باید به طور مساوی از این ثروت ملی استفاده کنند بنابراین هدف این طرح پسندیده است.

 

وی با اشاره به اینکه نکته حائز اهمیت این است که این طرح چقدر می‌تواند جامع باشد گفت: ایرادات زیادی به طرح "باز توزیع یارانه بنزین به افراد" وارد بود و یکی از اشکالات این بود که اگر فرد نتوانست از ۱۵ لیتر بنزین تعریف شده در سامانه که برای مدت محدود در نظر گرفته شده استفاده کند، این سهمیه باطل می‌شود.

محمدنژاد تصریح کرد: مسئله بعدی این است که فرد ۱۵ لیتر بنزین یارانه‌ای که هزار و ۵۰۰ تومانی است را اگر بخواهد در همان سامانه طراحی شده بفروشد به چه میزان می‌تواند آن را بفروشد لذا یکی از ایرادات این بود که سوداگران و سودجویان به راحتی می‌توانند وارد این بازار شده و آن را مدیریت کنند.

 

وی با بیان اینکه بدین ترتیب سوداگران در ساعات پایانی و در زمان ابطال سهمیه آن را با کمترین قیمت می‌خرند لذا موضوع کنترل سهمیه بنزین حائز اهمیت ویژه‌ای است ابراز داشت: قطعاً سودجویان مانند سوداگری‌هایی که در بحث ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی شاهد بودیم راه‌های سواستفاده از این موقعیت را نیز می‌دانند.

رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در موضوع ارز یک سازوکار حسابرسی شده در بدنه دولت بود اما با این وجود نتوانست فرآیند مصرف ارز ترجیحی را کنترل کند اکنون این ابهام وجود دارد که در طرح بازتوزیع بنزین چگونه با سامانه‌ای که هر کسی می‌تواند به راحتی در آن سوداگری کند می‌توان توزیع بنزین را کنترل کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به اینکه طرح مذکور سبب قاچاق سوخت می‌شود و دولت در این طرح هیچ سازوکاری برای کنترل قاچاق در نظر نگرفته بود افزود: از طرفی همه مردم به سامانه و اینترنت دسترسی ندارند و این اختصاص بنزین در سامانه به افرادی  که به اینترنت و سامانه دسترسی ندارند از دیگر نقایص طرح بازتوزیع بنزین بود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس اذعان داشت: قرار شد وزیر نفت این مشکلات را به دولت و گروه اقتصادی آن منتقل و رفع ابهام کنند تا مورد تأیید کمیسیون انرژی قرار گیرد همچنین بنا بود این طرح به صورت پایلوت در قشم و کیش اجرا شود که طبق گزارش‌های غیررسمی مردم این مناطق نیز از طرح بازتوزیع بنزین استقبال نکردند.

محمدنژاد با بیان اینکه دولت می‌تواند خود فروش بنزین را انجام داده و پول آن را در قالب کارت‌ که مختص خرید کالا است بین مردم توزیع کند گفت: این راه بسیار بهتر از طرحی است که ارائه شده که در آن بسیاری از مردم نمی‌توانند از مزیت ایجاد شده استفاده کنند و در این بین تنها منافع هنگفتی نصیب رانت‌خواران می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied