شمانیوز
شما نیوز

ایجاد تنوع در تاریخ سررسید قراردادهای اختیار معامله در بورس اوراق بهادار تهران

نظر به استقبال روزافزون فعالان بازار از قراردادهای اختیار معامله در بورس اوراق بهادار تهران، برنامه ایجاد تنوع در تاریخ سررسید اوراق اختیار معامله در دست بررسی بوده و متناسب با ظرفیت و کشش بازار به مرور اجرایی خواهد شد.

ایجاد تنوع در تاریخ سررسید قراردادهای اختیار معامله در بورس اوراق بهادار تهران

به گزارش شمانیوز، نظر به استقبال روزافزون فعالان بازار از قراردادهای اختیار معامله در بورس اوراق بهادار تهران، برنامه ایجاد تنوع در تاریخ سررسید اوراق اختیار معامله در دست بررسی بوده و متناسب با ظرفیت و کشش بازار به مرور اجرایی خواهد شد. براین اساس، باتوجه­ به حجم معاملات مناسب در نمادهای اختیارمعامله سهام شرکت ایران‌خودرو (خودرو)، علاوه ­بر سررسید فعلی، یعنی اردیبهشت­ ماه 1401، سررسید خردادماه 1401 نیز به ­­فاصله تقریبی یک ماه از آن ایجاد می‌شود.

 بدین­ ترتیب، امکان به‌کارگیری برخی از استراتژی‌های معاملاتی برای فعالان این بازار فراهم شده و گامی دیگر در راستای توسعه بازار اختیارمعامله بورس اوراق بهادار تهران برداشته شده است. لازم به ذکر است که درصورت تقاضای بازار و عدم ­کاهش نقدشوندگی نمادهای اختیار معامله، روند ایجاد سررسید ماهانه در نماد مذکور ادامه یافته و برای سایر دارایی‌های پایه نیز اجرایی خواهد شد.

شایان ذکر است با تنوع تاریخ سررسید در قراردادهای اختیار معامله، فعالان مختلف با دیدگاه‌های متفاوت می‌توانند متناسب با استراتژی خود وارد بازار اختیار معامله شده و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند. شرکت‌ها یا صندوق‌های بازارگردانی نیز می‌توانند به­ منظور مدیریت دارایی خود، در بازار اختیارمعامله به فعالیت پرداخته و از این طریق وظایف بازارگردانی خود را به شکل موثرتر به انجام رسانند.

 

مدیریت عملیات بازار ابزارهای نوین

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی