شمانیوز
شما نیوز

تعاون به عنوان راهکاری برای احیای ظرفیت های مغفول اقتصاد کشور است

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مکانیزم تعاون به عنوان راهکاری برای احیای ظرفیت های مغفول اقتصاد کشور یاد کرد.

تعاون به عنوان راهکاری برای احیای ظرفیت های مغفول اقتصاد کشور است

به گزارش شمانیوز؛ مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی بازدید از چند پروژه شهرستان سبزوار و نشست با تعاونگران گفت: تعاون رویکردی ویژه برای رشد و توسعه متوازن و راهکاری جهت پیشرفت مبتنی بر عدالت است.

وی افزود: مقام معظم رهبری هدفگذاری سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد ملی را ابلاغ فرموده اند و تعاون به عنوان نسخه حیات بخش اقتصاد برای حل مشکلات اقتصادی و رفع موانع تولید مطرح است.

مسکنی گفت: حدود ۷۰ شرکت تعاونی پرورش شترمرغ در این شهرستان فعال بوده اند و سبزوار زمانی به عنوان قطبی برای تولید لوازم چوب بوده است و برای احیای این ظرفیت ها، توجهی ویژه به امر تعاون ضروری است.

پرداخت ۱۴۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در استان

حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در بازدید از پروژه های استان خراسان رضوی به همراه معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در استان خراسان رضوی در سال جاری تا کنون بالغ بر ۱۴۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

مهدیان در جلسه هم اندیشی با فعالان حوزه تعاون شهرستان سبزوار با بیان اینکه بانک توسعه تعاون به دنبال نفع اقتصادی نیست گفت: هدف بانک سودآوری نبوده است و کسب رضایت مشتریان به ویژه جامعه هدف و ایجاد آثار اجتماعی مثبت در مناطق کشور با ایجاد اشتغال و رونق تولید، معیار و میزان سنجش عملکرد بانک محسوب می‌شود، ضمن آن که انضباط مالی و رعایت اصول کارآمدی و بهره وری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به رسالت بانک های توسعه ای در دنیا گفت: هدف راهبردی بانک ارتقاء بخش تعاون در کشور و افزایش سهم بخش تعاون از بازار می باشد.

وی با ارایه گزارشی از عملکرد بانک توسعه تعاون گفت: سال گذشته بالغ بر 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات در شعب سراسر کشور پرداخت شده است که طبق هدف گذاری و اساسنامه بانک اختصاص 70 درصد تسهیلات به بخش تعاون ضروری است که این موضوع مهم در سطح 72 درصد محقق گردیده است و در سال هدفگذاری 250 هزار میلیارد ریال تسهیلات تعریف شده است و با اختصاص 70 درصد این میزان تسهیلات پیش بینی می شود منابع مناسبی به بخش تعاون تعلق گیرد.

مهدیان در ادامه با اشاره به نسبت مصارف به منابع استان گفت: این شاخص که مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد بانک هاست برای استان خراسان رضوی فراتر از صد درصد می باشد که استاندارد کشوری آن 85 درصد می باشد که نشان دهنده اشتهای بالای استان برای ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تعاونی استان است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: حمایت از تعاونی های شهرستان سبزوار بسیار مهم است و با افزایش تعامل بانک با تعاونگران شهرستان ، میزان تسهیلات بیشتری به بخش تعاون سبزوار اختصاص خواهد یافت.

مهدیان در پایان سخنانش در حضور معاون تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت های بانک توسعه تعاون در بخش های مختلف اعم از صندوق توسعه ملی، تبصره 18، مشاغل خانگی، اشتغال روستایی و پرداخت به نهادهای حمایتی خطاب به معاون وزیر گفت: تنها مشکل ما کمبود سرمایه هست که با توجه بیشتر دولت و مجلس با افزایش سرمایه، وضعیت کفایت سرمایه بانک به نحو مطلوبتری در می آید.

گفتنی است در این سفر شرکت ارژن چوب، تولید کولر بیهق، پرورش شترمرغ میردشتی و پرورش زنبور عسل اردیبهشت مورد بازدید قرار گرفتند.

 

روابط عمومی مدیریت شعب استان خراسان رضوی بانک توسعه تعاون

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied