شمانیوز
شما نیوز

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو خبر داد :

۴۰۰ میلیون یورو کاهش ارز بری با داخلی سازی لوله های بدون درز نفتی

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو گفت: در سال تولید، پشتبانی ها، مانع زدایی ها ایدرو از طریق کارخانه لوله گستر اسفراین با تولید بیش از ۲۷ هزار تن انواع لوله فولادی بدون درز جریانی و جداری مورد نیاز صنعت برای دومین سال متوالی رکورد جدیدی را برای خود به ثبت رسانیده و انتظار میرود این رقم تا پایان سال به ۳۰ هزار تن برسد.

۴۰۰ میلیون یورو کاهش ارز بری با داخلی سازی لوله های بدون درز نفتی

به گزارش شمانیوز؛ محسن صالحی نیا از رشد ۲۷۰ درصدی حجم قراردادهای لوله گستر طی امسال خبر داد و گفت: با اجرای پروژه نگهداشت نفت از سوی وزارت نفت ، نیاز به ۲۱۶ هزار تن انواع لوله های فولادی بدون درز وجود داشت که با توافق ایدرو و شرکت ملی نفت ایران ، مقرر شد داخلی سازی این حجم عظیم با استفاده از ظرفیت های کارخانه لوله گستر اسفراین طی برنامه زمان بندی شده و با اولویت های اعلامی مجموعه نفت انجام شود.

صالحی نیا افزود : برآورد صرفه جویی ارزی ناشی از تولید ۲۷ هزار تن لوله های تولید شده در سال جاری بیش از مورد نیاز این قرار داد ۴۰۰ میلیون یورو است که تاکنون با فعالیت تمام وقت کارگران و متخصصان لوله گستر اسفراین محقق شده است .

همچنین محمد نوری امیری معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو گفت : علاوه بر حجم تولید شده سال جاری، حدود ۳۰ هزار تن انواع لوله های مورد نیاز در پروژه های رامشیر، منصوری ، نرگسی ، مارون ، بی بی حکیمه ، رسالت ، دانان ، سعادت آباد ، کبود، فروزان، سیاهمکان اهواز ۱ و ۴ ، اهواز ۲و۵ منصور آباد و … در دست تولید این واحد صنعتی قرار دارد .

نوری امیری همچنین با اشاره به تمرکز ایدرو در اجرای سیاست های توسعه ای وزارت صمت در جهت افزایش ظرفیت تولید واحدهای تابعه ایدرو گفت : برنامه تکمیل افزایش حجم ، بهسازی و نوسازی خطوط تولید لوله گستر اسفراین با بهره گیری از مجهزترین و به روز ترین ماشین آلات جهانی در دستور کار این سازمان توسعه ای قرار دارد تا شرایط بهتری فولادی برای تولید و حتی صادرات فراهم شود.

کارخانه استراتژیک لوله گستر اسفراین تنها تولید کننده انواع لوله های بدون درز در سایز های ۶ تا ۱۶ اینچ به فراخور نیاز حوزه های نفتی کشور است که علیرغم فشارهای ناشی از تحریم توانسته است با تامین نیاز های استراتژیک صعنت نفت کشور مانع اختلال در فرایند های استخراج و انتقال نفت شود .

 

ایدرونیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied