شمانیوز
شما نیوز

بانک ایران‌زمین پیشرو در حمایت از محیط زیست

بانک ایران‌زمین که در اسفند ماه سال 1389 با مؤافقت بانک‌مرکزی از مؤسسه مالی‌واعتباری مولی‌الموحدین به بانک تبدیل شد و فعالیت خود را در سیستم بانکی آغاز کرد؛ اهداف مختلفی را برای این منظور در پیش گرفت.

بانک ایران‌زمین پیشرو در حمایت از محیط زیست

به گزارش شمانیوز؛ «توسعه فرهنگ کسب‌وکار خصوصی»، «بسط‌ و گسترش بازار هدف و افزایش روزمره فعالیت‌های تجاری، تولیدی و خدماتی از طریق انجام فعالیت‌های اعتباری و اعطاء تسهیلات»، «تجهیز منابع و هدایت آنها به سوی فعالیت‌های مولد در بخش‌های مختلف بازرگانی، تولیدی، خدماتی، مسکن و ساختمان»، «جلب اعتماد مردم و رضایتمندی مشتریان»، «ارائه خدمات پولی کارآمد به دارندگان منابع مالی، کارآفرینان و متقاضیان ذیصلاح (واجد شرایط)» و … از جمله اهداف اولیه بانک ایران‌زمین برای شروع بود.

اما این بانک مشتری‌مدار تنها به حوزه بانکی و خدمات پولی‌ومالی بسنده نکرده و در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

همانطور که تمامی سازمان‌ها و نهادها علاوه بر وظایفی که در حیطه کاری خود بر عهده دارند، اما همواره بخشی از هزینه‌ها و بودجه‌های جاریشان را به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند؛ بانک ایران‌‌زمین نیز همچون سایر وظایف و اموری که بر عهده دارد؛ در این حوزه هم عملکرد مثبت و درخشانی داشته است.

بانک ایران‌زمین با بیش از ۳۳۰ شعبه در سراسر کشور یکی از بانک‌های بزرگ خصوصی است که همواره نگاه ویژه‌ای به مسئولیت‌های اجتماعی داشته و حتی در این زمینه یکی از بانک‌های پیشرو در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

عملکرد مثبت و درخشان بانک ایران‌زمین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به خصوص در بخش محیط زیست چشمگیر و قابل‌توجه است.

این بانک طی سال‌های اخیر حفظ منابع‌‌‌آبی کشور، مراقبت از جنگل‌ها، تشویق به کاهش مصرف انرژی، همکاری با سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها و … را در دستور کار خود قرار داده و برای هر کدام از مناسبت‌ها و سرفصل‌های مربوط به حوزه محیط زیست پویش‌های اجتماعی متعددی را به صورت جدی راه‌اندازی و اجرا کرده است.

در همین راستا کمپین «همین یک زمین»‌ در بانک ایران‌زمین (سال ۱۳۹۵)، کمپین یک قطره کمتر بانک ایران‌زمین و «بلوط» ایران‌زمین پویش جدید بانک ایران‌زمین (سال ۱۳۹۷)، «آلرژی به مصرف انرژی» برای همکاران بانک ایران‌زمین (سال ۱۳۹)، حمایت بانک ایران‌زمین از پویش من هم یک جنگلبانم، بانک ایران‌زمین؛ حامی سومین دوره جایزه یحیی (سال ۱۳۹۵)، پویش محیط‌‌‌ زیستی پیک زمین در بانک ایران‌زمین، حمایت از پویش سهم من برای تالاب، برگزاری پویش پیشگیری از کرونا، پویش «هیچ‌جا خونه‌ خودِ آدم نمی‌شه» و … از مهمترین اقدامات بانک ایران‌زمین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی البته از نوع حفظ محیط زیست است.

به عبارتی دیگر بانک ایران‌زمین به عنوان یکی از حامیان مهم محیط‌ ‌زیست در کشور سال ۱۳۹۵ ضمن اعلام فراخوان پویش محیط‌ ‌‌زیستی «برای زندگی همین یک زمین را داریم»؛ با هدف پاکسازی محیط‌ ‌زیست از انواع آلودگی‌ها؛ مسابقه جذاب عکاسی‌ونقاشی با محوریت حفاظت از محیط‌ ‌زیست برگزار کرد و برای نفرات برگزیده این مسابقه جوایز نفیسی در نظر گرفت. همچنین در ادامه این مسیر کمپین محیط‌ ‌زیستی «یک قطره کمتر» را اجرا کرد که از شهریور ۱۳۹۷ کلید خورد و هدف آن فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف صحیح آب بود.

از سوی دیگر پویش «محیط زیستی بلوط ایران‌زمین» که از اواخر سال ۱۳۹۷ و همزمان با آغاز هفته منابع‌طبیعی کلید خورد را پیگیری کرد. هدف از برگزاری این پویش؛ آگاه‌کردن جامعه از اتفاق تلخی بود که در شرف وقوع بود و می‌رفت تا با از بین‌ بردن درختان زیبای بلوط؛ مناطق پراهمیت زاگرس را برای همیشه از این‌گونه گیاهی منحصر به ‌فرد محروم سازد.

این پویش همه‌ساله و همزمان با آغاز هفته منابع‌طبیعی از سوی بانک ایران‌زمین برگزار می‌شود. از سوی دیگر بانک ایران‌زمین با هدف مصرف بهینه انرژی و اصلاح الگوی مصرف در محیط کار و خانه با اقدامی خلاقانه و جذاب هموطنان و همکاران خود را به پیوستن به پویش محیط‌ زیستی «آلرژی به مصرف انرژی» دعوت کرده است و در ادامه این بانک نگاه ویژه‌ای به جنگل‌ها و مراتع کشور دارد و مهمتر از آن حمایت از قهرمانان ارزشمند طلای سبز را در برنامه‌های مسئولیت‌های اجتماعی خود قرار داده است که تحت ‌عنوان پویش «من هم یک جنگلبانم» اجرا شده است. البته این بانک پویش «سهم من برای تالاب» را نیز در برنامه‌های خود پیگیری کرده است.

 

پایگاه خبری اقتصاد ملت

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied