شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت تشریح کرد:

اقدامات فولاد هرمزگان در راستای مسئولیت اجتماعی

مدیرعامل فولاد هرمزگان اقدامات این شرکت را در راستای مسئولیت اجتماعی تشریح کرد.

اقدامات فولاد هرمزگان در راستای مسئولیت اجتماعی

به گزارش شمانیوز، عطاءالله معروفخانی در حاشیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه مسئولیت اجتماعی که وظیفه اخلاقی و شرعی شرکت‌ها است و باید به صورت هدفمند انجام شود. فولاد هرمزگان در گروه فولاد مبارکه اولین شرکتی بود که به صورت هدفمند این کار را انجام داد. برای مثال این شرکت ۵ هزار یتیم هرمزگانی را تحت پوشش خود گرفته و آن‌ها را حمایت می‌کند.

اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی برای فولاد هرمزگان

معروفخانی درباره مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد هرمزگان همچنان افزود: همچنین یک مدرسه ۱۲ کلاسه در حال ساخت داریم. فارغ از این اقدامات، این شرکت در زلزله‌ای که در استان هرمزگان رخ داد پیشتاز شد و ۱۲۵۰ چادر مورد نیاز برای زلزله زدگان را در کمتر از ۲۴ ساعت تهیه کرد و در اختیار افراد قرار داد. به علاوه در چند روز اول این حادثه، روزانه ۵ هزار پرس غذای گرم آماده و میان افراد توزیع می‌شد. ۵ هزار بسته بهداشتی برای بانوان نیز تهیه و توزیع شد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: در سیل رخ داده در این استان، باز هم فولاد هرمزگان در خدمت رسانی پیشتاز بود. امروز برای اولین بار اعلام شد که ۷۰ دانش آموز نخبه هرمزگانی از خانواده‌های کم بضاعت این شهر، تحت حمایت این شرکت قرار گرفتند. علاوه بر این اقدامات، پس از آغاز کرونا در کشور، توزیع اکسیژن رایگان به تمام بیمارستان‌های شهر هرمزگان در حال انجام است. در جدیدترین اقدام این شرکت در این حوزه نیز ۱۰ میلیون ماسک درمانی به دانشگاه علوم پزشکی اهدا شد.

بومی سازی با ۸۰ هزار یورور صرفه جویی

معروفخانی درباره برگزاری کنفرانس‌های علمی در حوزه صنعت فولاد نیز اظهار کرد: برگزاری این کنفرانس‌های بین‌المللی در سطح کشور با توجه به تحریم‌های موجود تاثیر شایانی دارد.

وی با اشاره به ۴ طرح مهم فولاد هرمزگان اظهار کرد: مدیرعامل فولاد مبارکه از روزی که سکان فولاد مبارکه را در دست گرفته در طرح‌های توسعه‌ای پیشرو بوده است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به محصول بومی‌سازی شده جدید این شرکت نیز تصریح کرد: ساخت این دستگاه برای اولین بار در کشور انجام شد و ۸۰ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی دارد. پیش از ساخت این دستگاه توسط شرکت فولاد هرمزگان، تامین آن تنها از طریق واردات امکان پذیر بوده است.

معروفخانی اضافه کرد: این دستگاه برای آنالیز و آزمایش گندله در آزمایشگاه‌های شرکت‌های فولادی کشور کاربرد دارد و با همکاری فولاد هرمزگان و یک شرکت دانش به روش مهندسی معکوس ساخته شد و تست‌های خود را با موفقیت سپری کرد. تولید انبوه این دستگاه از هفته آینده آغاز می‌شود.

افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت تولید

وی درباره اهمیت بومی سازی در گام دوم انقلاب نیز گفت: شرکت فولاد هرمزگان در بحث بومی‌سازی در کشور پیشرو است. این شرکت در ۲ سال گذشته قرارداد افزایش ظرفیت ۱.۵ میلیون تنی را با شرکت‌های ایتالیایی و آلمانی امضا کرد اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه، این شرکت‌ها ایران را ترک کردند و پروژه اجرا نشد اما امسال با کمک متخصصان داخلی ظرفیت اسمی فولاد هرمزگان که ۱.۵ میلیون تن بوده است به ۱.۷ میلیون تن رسیده و ظرف چند ماه آینده نیز به ۲ میلیون تن خواهد رسید.

مدیرعامل فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای افزایش این ظرفیت به ۳ میلیون تن با کمک متخصصان داخلی و بومی سازی، انجام شده است.

معروخانی گفت: برای سال آینده در نظر داریم با حمایت مدیرعامل فولاد مبارکه برای تکمیل زنجیره تولید فولاد هرمزگان، واحد نورد گرم این شرکت با ظرفیت ۳.۵ میلیون تن را اجرا کنیم.

وی درباره مهمترین چالش‌های شرکت فولاد هرمزکان نیز گفت: همانند سایر فولادسازان کشور مهمترین چالش این شرکت «انرژی» است. امیدواریم به همت دولت، مشکل تامین برق در سال آینده کمتر از امسال باشد. همچنین با برنامه‌ریزی انجام شده در سال آینده مشکلی در تامین مواد اولیه نخواهیم داشت.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: شرکت فولاد هرمزگان برای حمایت از پرسنل خود هزینه درمان بیماری‌های خاص پرسنل را به طور کامل پرداخت می‌کند.

وی افزود: در بحث معیشتی نیز به دلیل اینکه میزان حقوق‌های این افراد کم است، برنامه‌ریزی لازم برای اختصاص ماهانه و مستمر بسته حمایتی معیشتی به کارگران انجام شده است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: در حوزه مسکن هم قدم‌های خوبی برای کارگران برداشته شده است. واگذاری زمین توسط وزارت راه و شهرسازی در حال نهایی شدن است و دستورات لازم برای عملیاتی شدن پروژه ساخت مسکن برای ۵ هزار کارگر این شرکت اخذ شده است.

 

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied