شمانیوز
شما نیوز

پوشش امداد خودروی بیمه تجارت‌نو رونمایی شد

بیمه تجارت‌نو در راستای توسعه خدمات شرکت، تلاش کرده تا خدمات بدیع و متنوع از جمله اپ دریافت خدمات، بازدید آنلاین بیمه‌های بدنه و ارزیابی آنلاین خسارت را ارائه کند، یکی از جدیدترین‌های آنها پوشش امداد خودرو است. در صورتیکه آسیب خودرو به نحوی باشد که امکان جابجایی آن نباشد، امدادرسانان این شرکت مانند تمام شرکت‌های بزرگ بیمه دنیا برای ارائه خدمات به خودروی خسارت‌دیده، در محل حادثه حاضرشده و خودرو را تا تعمیرگاه حمل می نمایند، چنانچه خودرو دارای سرنشین باشد نیز توسط تاکسی‌های اینترنتی به اولین شهر منتقل خواهند شد.

پوشش امداد خودروی بیمه تجارت‌نو رونمایی شد

به گزارش شمانیوز؛ وحید دانش کیا، سرپرست بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه تجارت‌نو بابیان مطلب فوق در خصوص تغییرات قوانین و آیین‌نامه‌های بیمه‌های خودرو گفت: قوانین و آیین نامه‌ها در سال گذشته تغییر خاصی نداشته و قانون شخص ثالث مصوب سال 95 و آیین نامه‌های سال‌های بعد کماکان در حال اجرا و بهینه سازی است.

او در خصوص صدور الحاقیه افزایش تعهدات در سال جاری گفت: بیمه‌نامه‌هایی که تاریخ شروع آنها سال 1400 است نیاز به الحاقیه ندارند اما با توجه به تاخیر در اعلام دیه برای سال جدید بیمه نامه هایی که از 1401/01/01 تا 1401/01/08 شروع شده اند اجبارا با تعهدات سال قبل صادر شده و دارندگان بیمه نامه های فوق بایستی به منظور دریافت الحاقیه افزایش تعهدات به شرکت بیمه مراجعه و الحاقیه افزایش تعهدات اخذ نمایند.

دانش کیا در مورد نسبت افزایش حق بیمه با تعهدات اظهار کرد: افزایش دیه و حق بیمه به نسبت مساوی افزایش نیافته است، در سال 1399 دیه حدود 45 درصد افزایش یافت اما تعرفه ها حدود 38 درصد اضافه شد که هفت درصد تفاوت اصطلاحا تخفیف کرونایی اعلام شد. در سال جاری نیز 25 درصد افزایش دیه رخ داد ولی حق بیمه‌ها 21 درصد افزایش یافت که از دلایل اصلی آن توجه مسئولان ذیربط به قدرت خرید شهروندان و تشویق به خرید بیمه نامه است.

دانش کیا در برابر این پرسش که بیمه تجارت‌نو برای بیمه شخص ثالث و بدنه برای ترغیب مشتریان برای دریافت بیمه نامه شرکت چه اقداماتی انجام داده است، پاسخ داد: در سال 1401 تلاش شده علاوه بر طرح های پرداخت اقساطی خصوصا طرح وام-بیمه (پرداخت اقساط 12ماهه تا سقف 10 میلیون تومان)، خدمات بیشتر و متنوع تر به بهترین شکل ارائه شود.

دانش کیا در مورد خدمات جدید بیمه تجارت‌نو گفت: از اقدامات جدید شرکت پوشش امداد است. اگر حادثه ای رخ دهد به روش‌های مختلف ازجمله اپ شرکت یا تماس با شماره 96990 اعلام خسارت شده و در صورت نیاز درخواست امداد می شود. درصورت غیرقابل حرکت بودن خودرو، خودرو تا تعمیرگاه حمل و در صورت داشتن سرنشین نیز امداد بیمه تجارت نو سرنشینان خودرو را به اولین شهر منتقل می نمایند.

وحید دانش کیا، سرپرست بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه تجارت‌نو در خصوص خرید بیمه بدنه برای خودروهای نامتعارف تصریح و توصیه کرد: در سال 1401 دیه در ماه حرام 800 میلیون تومان تعیین شده که بر اساس قانون حداقل تعهدات برای خسارت مالی 20 میلیون تومان و طبق ماده هشت قانون بیمه شخص ثالث قیمت خودروی متعارف حداکثر 400 میلیون تومان خواهد بود.

برای مثال خودرویی را در نظر بگیرید که به یک خودرو سواری (مثلا سراتو) برخورد می کند در حالیکه راننده سراتو غیرمقصر است و سپر و چراغ عقب آن آسیب دیده، چون قیمت سراتو از 400 میلیون تومان بیشتر است خودروی نامتعارف محسوب می گردد بنابراین طبق قانون خسارتی که به وی تعلق می گیرد خسارت وارد بر سپر عقب و چراغ خودروی متعارف (مثلا دنا) است و الباقی خسارت بعهده مالک سراتو است و مقصر هیچ تعهدی نسبت به جبران آن ندارد. در این حالت الباقی خسارت با داشتن بیمه بدنه بیمه تجارت نو قابل جبران است. لذا به دارندگان این خودروها اکیدا توصیه می گردد جهت اطمینان خاطر بیمه بدنه ابتیاع نمایند.

 

روابط‌عمومی بیمه تجارت‌نو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied