شمانیوز
شما نیوز

به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان ثبت شد

رکورد مدت زمان تعویض اکران های دیگ و مخروطی کنورتور

به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان در سال تولید؛ دانش بنیان،اشتغال آفرین رکورد مدت زمان تعویض اکران های دیگ و مخروطی کنورتور در بخش فولادسازی شکسته شد .

رکورد مدت زمان تعویض اکران های دیگ و مخروطی کنورتور

به گزارش شمانیوز ، سیاوش خواجوی مدیر بخش فولادسازی ضمن بیان این خبرگفت: کنورتور شماره یک بخش فولاد سازی ۱۵ فروردین سال جاری، جهت تعویض اکران های دیگ و مخروطی کنورتور و همچنین آجر چینی کنورتور متوقف شد.

وی افزود: با تلاش و همت شبانه روزی کلیه کارکنان بخش های مدیریت فولادسازی، مدیریت های برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک، تعمیرات و نوسازی راه و ساختمان، سفارشات و کنترل کالا، راهبری و پشتیبانی ماشین آلات و خودروهای سنگین، اتوماسیون و ارتباطات و شرکت های توسعه صنعت لنجان، توحید صنعت با ثبت رکورد تعویض اکران در ۱۶ شبانه روز، تعویض مخروطی کنورتور در ۸ شبانه روز انجام گردید .

 مدیر بخش فولادسازی اظهار داشت: کلیه فعالیت های تعمیراتی و آجرچینی کنورتور ۸ شبانه روز زودتر از گراف تعیین شده انجام شد.

محمدرضا اسماعیل زاده، معاون تجهیزات انرژیتیک بخش فولادسازی نیز گفت: با همت کارکنان بخش فولاد سازی، تکنولوژی ساخت لوله های واتروال دیگ های اوتیلیزاتور که در اختیار کشورهای خارجی بود، نقشه های ساختی این پانل ها تهیه، طراحی و بومی سازی شد .

 اسماعیل زاده با اشاره به این که این پانل ها برای اولین بار در ذوب آهن اصفهان توسط مدیریت برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک و شرکت توسعه صنعت لنجان ساخته شد، افزود : پس از توقف کنورتور یک، دیواره های هرچهار اکران دیگ با تناژ ۵۰۰۰۰ کیلوگرم تعویض شد و با برنامه ریزی های انجام گرفته قبل از توقف، تعویض اکران ها به مدت ۱۶ روز انجام پذیرفت و رکورد جدیدی به ثبت رسید . طی این تعمیرات همزمان با تعویض پانل های اکران، سیستم تصفیه غبار کنورتور به طور کامل بازسازی و غبارگیر های اولیه و ثانویه به همراه روتور مکنده تعویض شد که گام بسیار موثری در جهت حذف آلاینده های زیست محیطی می باشد.

علی بزاز، معاون تجهیزات مکانیک فولادسازی در خصوص این تعمیرات گفت: با توقف کنورتور شماره یک، مخروطی کنورتور که از قبل، پیش مونتاژ و آماده سازی شده بود تعویض و مقدار ۱۳۰۰۰۰ کیلو گرم قطعات فلزی در این تعمیرات دمونتاژ و مونتاژ شد.

 معاون تجهیزات مکانیک فولادسازی افزود: تعویض مخروطی در این زمان با تلاش و همت پرسنل زحمت کش ذوب آهن به نوبه خود یک رکورد محسوب می شود. در این تعمیرات صفحات چدنی اسی و صفحات ریل زیر کنورتور همراه با دامنه ها و اکران های کنورتور و همچنین بونکرهای شارژ فرو آلیاژ به طور کامل تعویض و نوسازی گردید.

مجید نیرومند، معاون بخش فولاد سازی نیز گفت: در این تعمیرات برای اولین بار درایوهای لانس کنورتور از فوجی آنالوگ به ABB  سری DCS۸۰۰ و نوسازی مسیر تغذیه کننده بونکر های فروآلیاژ در ۸ متری کنورتور (شامل لوله گذاری، کابل کشی و وصل سر سیم ها به طول ۶۰۰ متر) انجام گردید.

رسول علی نقی پور، سرپرست کارگاه کنورتور و میکسر نیز گفت: با همکاری و همدلی کلیه مدیریت های ذی ربط کنورتور در حداقل زمان و ثبت رکوردهای متعدد و بدون حادثه انسانی تعمیرات اساسی شد و لازم به ذکر است کارگاه کنورتور در مدت زمان تعمیرات میزان تولید قابل قبولی داشته است.

 

روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied