شمانیوز
شما نیوز

مهندس سلطانی:

با حمایت عملیاتی دولت از اپراتورها امیدوار به توسعه شبکه فیبر نوری هستیم

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این شرکت در راستای توسعه زیرساختهای شبکه شبکه ملی اطلاعات و ایجاد دسترسی باند پهن حداکثر تلاش خود را به کار گرفته است، اظهار داشت: در همین راستا، پورتهای باند پهن ثابت شامل VDSL و FTTH در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۷۸۰۰ پورت توسعه یافته است.

با حمایت عملیاتی دولت از اپراتورها امیدوار به توسعه شبکه فیبر نوری هستیم

به گزارش شمانیوز، مهندس سلطانی گفت: بمنظور تحقق برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت توسعه ۵ میلیون پورت باند پهن ثابت در کشور تا پایان سال ۱۴۰۳، شرکت مخابرات ایران با ادامه فعالیتهای خود در زمینه توسعه شبکه مخابراتی در ۳۱ استان کشور، موفق به افزایش میزان ظرفیت سازی پورتهای باند پهن ثابت شامل VDSL و FTTH در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۷۸۰۰ پورت شده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت سازی انجام شده قبلی، مجموع ظرفیت ایجاد شده FTTH تاکنون به ۸۸۷۰۰۰ و مجموع پورت منصوبه VDSL به ۲۲۷۵۴۲ پورت رسید.

مهندس سلطانی با بیان اینکه تحقق طرح توسعه فیبر نوری دولت؛ نیازمند حمایت از مخابرات و اپراتور‌ها است، خاطرنشان کرد: بهترین راه‌حل برای اجرای این طرح، حمایت همه‌جانبه دولت و حاکمیت از اپراتور‌ها و شرکت مخابرات ایران است تا این طرح به سرانجام برسد و در این مسیر جهت توسعه ۵ میلیون پورت باند پهن ثابت در کشور تا پایان سال ۱۴۰۳کاملا خوش بین هستیم.

 

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied