شمانیوز
شما نیوز

میرتاج‌الدینی: "کارت اعتباری" و"تسهیلات آنلاین" مطالبه عمومی است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آنلاین شدن پرداخت تسهیلات بانکی به مطالبه عمومی تبدیل شده و باید آن را جدی گرفت.

 میرتاج‌الدینی: "کارت اعتباری" و"تسهیلات آنلاین" مطالبه عمومی است

به گزارش شمانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانکداری الکترونیکی و برخط شدن و غیرحضوری شدن خدمات بانکی به یکی از مطالبات مشتریان بانکی تبدیل شده است، گفت: اطلاعات بانکی اعم از تسهیلات بانکی، نوع پرداخت، شیوه پرداخت و اطلاعات تسهیلات گیرنده باید شفاف شود، در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که فساد و رانت از بین رود.

وی افزود: طبق قانون هرچه لازم است باید شفاف شود و اطلاعات در معرض دید همگان قرار بگیرد. آنلاین بودن تسهیلات یکی از این راه‌هاست و کارشناسان بانکی بر همین موضوع تأکید دارند که برای شفافیت باید ابتدا تراکنش‌های بانکی شفاف شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در قانون شفافیت مجلس شورای اسلامی همه این موارد قید شده است، طوری که باید تسهیلات بانکی، مجوزها و استفاده از سایر امکانات کشور شفاف شوند.

میرتاج‌الدینی گفت: پرداخت آنلاین تسهیلات را باید همه بانک‌ها جدی بگیرند و باید این موضوع در دستورکار بانک مرکزی قرار داشته باشد و آن را به تمام بانک‌ها ابلاغ کند. همانطور که برخی از بانک‌ها افتتاح حساب غیرحضوری را انجام می‌دهند، طی کردن فرآیند پرداخت تسهیلات به صورت آنلاین هم امکان‌پذیر است و موجب تسهیل امور بانکی می‌شود.

وی با بیان اینکه برخط شدن پرداخت تسهیلات بانکی در همه کشورهای پیشرفته به یک موضوع عادی تبدیل شده است، اظهار داشت: رسیدن به این هدف کار سختی نیست و قطعاً بسترهای آن هم فراهم هست و اگر هم تا به امروز به این سمت نرفته‌ایم به خاطر اینکه اهمیت زیادی به آن داده نشده و با توجه به اینکه اکنون به مطالبه جدی از سوی مردم تبدیل شده است باید به سمت تحقق آن پیش برویم.

 

خبرگزاری تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied