شمانیوز
شما نیوز

فروشگاه های زنجیره ای در آزمونی سخت

فروشگاه های زنجیره ای که در دوران کرونا بخاطر عملکرد مثبت در عرضه اقلام اساسی مردم یک بار خود را ثابت کرده اند اما در شرایط جدید نیز باید منتظر ماند و دید فروشگاه های زنجیره ای چه کارنامه ای از خود به جای خواهند گذاشت؟

فروشگاه های زنجیره ای در آزمونی سخت

به گزارش شمانیوز؛ در حالی که فروشگاه های زنجیره ای با عملکرد مناسب خود طی سال های اخیر بار سنگینی را از روی دوش کشور برداشته اند، به نظر می رسد اثرات جراحی اقتصادی جدید و افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی باعث به وجود آمدن چالش های جدیدی پیش روی فروشگاه های زنجیره ای شده است .

در این شرایط به نظر می رسد که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر بازار و اجرای سیاست های جراحی گونه دولت در بخش یارانه ها بخش توزیع کالا که مسئولیت عمده آن روی فروشگاه های زنجیره ای است نقش مهم و خطیری بر عهده دارد.

در واقع توزیع نامناسب وکمبود کالا و خالی شدن قفسه ها پیامد های بدی برای فروشگاه های زنجیره ای از جمله بی اعتمادی دولت و مردم به کارکرد این شبکه گسترده توزیع در پی خواهد داشت.

اما از طرفی اگر در این شرایط دولت نتواند حمایت های لازم از جمله فراهم کردن تامین به موقع و به اندازه کالاها را مهیا کند هردو طرف داستان یعنی دولت و فروشگاه های زنجیره ای به دلیل عدم توانایی برآورده کردن نیاز مردم با مشکل مواجه می شوند.

 

فروشگاه های زنجیره ای در چند سال اخیر با حرکت هایی بسیار حساب شده ، دقیق ، به روز و مبتنی بر رقابت  از یک سو با جلب اعتماد مردم توانسته اند نقش موثری میان طرفین توزیع و مصرف ایفا کنند و از سوی دیگر  تاثیر بسزایی در حیات تولید کنندگان و کاهش هزینه های آنان ایجاد کنند.اما به نظر می رسد جراحی جدید دولت می تواند این دستاوردها که اصلی ترین آن یعنی اعتماد مصرف کنندگان باشد را دست خوش برخی حوادث کند.

بیم از بین رفتن فرصت های جدید سرمایه گذاری

یکی از عواملی که باعث جذابیت فروشگاه های زنجیره ای شده بود اعطای امتیاز نمایندگی یا فرانچایز بود. یعنی افراد با سرمایه های کم می توانستد با حمایت های لجستیک صاحبان برند کسب و کار جدیدی بر پا کنند.

اما این جراحی با توجه به شرایطی که پدید آورده است باعث می شود که برای شروع یک کسب و کار جدید در این زمینه نیاز به سرمایه های بسیار بیشتری باشد که در عمل خود مانع از یک شروع جدید می شود.

 

تیتر 20

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied