شمانیوز
شما نیوز

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو خبر داد :

پنج میلیون یورو کاهش ارزبری با داخلی سازی محور واگن و لوکوموتیو در اسفراین

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی از کاهش ارزبری حداقل پنج میلیون یورویی در سال با تولید حدود ۷ هزار محور واگن و لوکوموتیو در مجتمع صنعتی اسفراین خبر داد.

پنج میلیون یورو کاهش ارزبری با داخلی سازی محور واگن و لوکوموتیو در اسفراین

به گزارش شمانیوز؛ علی نبوی گفت : این کارخانه زیر مجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران توانایی تولید سالانه حداقل هفت هزار عدد انواع محور واگن‌های باری مسافری و لوکوموتیو دارد.

 

نبوی با اشاره به اینکه مجتمع صنعتی اسفراین تجربه صادرات محور واگن به اروپا را داراست، تصریح کرد: توانایی تحویل ماهانه حداقل ۶۰۰ عدد انواع محور واگن به صورت آهنگری شده( فورج) و ماشین کاری نهایی طبق نقشه مورد نظر مشتریان در مجتمع فولاداسفراین وجود دارد.

همچنین در این بازدید معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو نیز از مذاکره با شرکای تجاری به منظور آغاز راه اندازی نخستین خط تولید چرخ یکپارچه (منوبلوک)قطار در کشور با ظرفیت ۲۵ هزار عدد در سال خبر داد.

فرشاد مقیمی با بیان اینکه تولید آزمایشی چرخ یکپارچه(منوبلوک) قطار به روش آهنگری شده مطابق با استانداردهای بین المللی نشانه توانمندی متخصصان مجتمع صنعتی اسفراین است ، گفت : چرخ های منوبلوک تولیدی مجتمع در حال گذراندن تست‌ های سیر و حرکت است.

نیاز سالانه کشور به چرخ منوبلوک قطار جهت تعمیر و نگهداری و برنامه های توسعه ای ناوگان ریلی حداقل ۲۵ تا ۳۰ هزار عدد برآورد می شود که با قیمت جهانی تولید هر چرخ ، سالانه بیش از ۲۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی بدنبال خواهد داشت.

مجتمع صنعتی اسفراین از شرکت های تابعه ایدرو با ظرفیت تولید سالانه ۸۰ هزار تن محصولات آهنگری شده و ۱۲۰ هزار تن شمش ریخته گری شده به عنوان بزرگترین واحد تولید کننده مقاطع و قطعات سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی کشور محسوب می شود.

 

ایدرونیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied