شمانیوز
شما نیوز

اولویت سازمان منطقه آزاد اروند همراهی و تسلی خاطر مردم عزادار آبادان و خرمشهر است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در خصوص مدیریت فاجعه متروپل آبادان در منطقه آزاد اروند گفت: وزیر محترم کشور بعد از رییس محترم جمهور مهمترین نقش مدیریتی را در مدیریت چالش های شهری بر عهده دارد و باید از ایشان به دلیل حضور مسئولانه، مردمی و انقلابی در میدان؛ قدردانی نمود چراکه در دولت‌های قبل مسبوق به سابقه نبوده است.

اولویت سازمان منطقه آزاد اروند همراهی و تسلی خاطر مردم عزادار آبادان و خرمشهر است

سعید محمد به عدم اجرای ماده 65 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و افزود: هر چند شهرهای آبادان و خرمشهر در داخل منطقه آزاد اروند قرار دارند و طبق ماده 65 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می بایست مدیریت آنها به رئیس منطقه آزاد اروند واگذار می شد، اما علیرغم مکاتبات و پیگیری های متعدد متاسفانه هیچگاه مدیریت شهر آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند واگذار نشد.

وی ادامه داد: اما این امر اخلالی در انجام وظایف و مسئولیت شهروندی و همکاری در انجام امور محوله از سوی سازمان منطقه آزاد اروند، مدیرعامل، معاونین، مدیران و پرسنل خدوم آن سازمان ایجاد نکرده و از ساعات اولیه فاجعه در کنار سایر نهادها و تحت فرماندهی وزیر محترم کشور اقدام به عمل کردند.

مشاور رییس جمهور اظهار داشت: جناب آقای اسکندری رئیس منطقه آزاد اروند در کنار وزیر محترم کشور مسئولیت پشتیبانی از عملیات آواربرداری را بعهده گرفت و کمک شایان توجهی در زمینه تجهیزاتی، ماشین آلات و نیروی انسانی و غذای گرم و تامین منابع مالی ارائه نمود و در کارگروهی که شکل گرفت عملیات از وضعیت خوبی برخوردار است.

سعید محمد در پایان تصریح کرد: وحدت فرماندهی و عمل براساس شرح وظایف و تقسیم کار؛ از اصول اولیه کمک به مدیریت یک بحران و فاجعه محسوب شده و سازمان منطقه آزاد اروند در کنار مردم عزادار آبادان و خرمشهر با مدیریت وزیر محترم کشور وظایف خود را ایفا می نمایند.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied