شمانیوز
شما نیوز

تشکیل شورای مشورتی و حقوقی در سازمان منطقه آزاد کیش

مهدی کشاورز در دیدار با رئیس دادگستری کیش بر نقش مهم شورای مشورتی و حقوقی سازمان و روش های علمی و سرمایه گذاری در این منطقه که کمک به حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از تضییع حقوق مردم می شود، تاکید کرد.

تشکیل شورای مشورتی و حقوقی در سازمان منطقه آزاد کیش

مهدی کشاورز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دوشنبه ششم تیر در دیدار با رئیس دادگستری کیش به مناسبت گرامی داشت هفته قوه قضائیه بر لزوم اهمیت نقش شورای مشورتی و حقوقی سازمان در قالب وکلا و همکاران دستگاه قضائیه به عنوان قاضی و حقوقدان؛ بر ارائه راه کارهای موثر برای حل و فصل و کاهش مشکلات پرونده ها اشاره کرد.

کشاورز با بیان این که تقویت ساختاری درون سازمانی و استفاده از ظرفیت شورای حقوقی سازمان در روش های مهندسی و سرمایه گذاری بر کاهش مشکلات در پرونده های حقوقی سازمان تاثیر گذار خواهد بود، اظهار داشت: در حوزه سرمایه گذاری باید حقوق سازمان، بیت المال و حقوق سرمایه گذاران همزمان دیده شود.

وی در رابطه با برگزاری جلسات فنی و حقوقی در سازمان منطقه آزاد کیش با محوریت تنظیم قراردادهای کارشناسی شده و دقیق و اصلاح فرایندها، گفت: تمام اقدامات با رویکرد علمی و در چارچوب قانون تعریف شده باید انجام شود که محقق شدن این امر مهم صبوری، تحمل و درک متقابل است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن قدردانی از کمک های بی شائبه و ارائه مشاوره حقوقی دستگاه قضائیه در راستای احقاق حق مردم، افزود: قوه قضایی مرجع مردم و حافظ بیت المال است و بر همه ما واجب است مر قانون را رعایت کنیم و برای احقاق حق، تمام تلاش خود را به کار گیریم تا فراتر از قانون و حقوق عامه و حقوق بیت المال عمل نکنیم.

مهدی کشاورز در ادامه سخنان خود با اشاره به تدوین 4 ماموریت محوری در قالب برنامه کوتاه مدت، تصریح کرد: پرونده هایی که از سال های گذشته وجود دارد ضمن رعایت انصاف با کمک نهادهای نظارتی، صیانتی و قوه قضائیه نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام خواهیم کرد.

کشاورز خاطر نشان کرد: برنامه های عملیاتی و اجرایی در حوزه مسکن و آموزش جزیره کیش پیش بینی شده است.

یاسین مطهری زاده رئیس دادگستری جزیره کیش با اشاره به ارتقاء سیستم ابلاغ سنتی به سیستم الکترونیکی در دوران تحول دستگاه قضائیه، گفت: بیش از ٩٩ درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیکی انجام می شود.

مطهری زاده با بیان این که تسهیل و تسریع در ارائه خدمات مطلوب به مراجعه کنندگان از اولویت دستگاه قضائیه در کیش است، اظهار داشت: 70 درصد پرونده ها در بازه زمانی کمتر از یک ماه رسیدگی و ابلاغ می شود.

وی برگزاری ملاقات با زندانیان به صورت آنلاین را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند این مجموعه برشمرد و اظهار داشت: با استفاده از امکانات موجود شرایطی را فراهم کردیم که درخوایست کنندگان که از اقشار مختلف جامعه هستند نیاز به حضور فیزیکی آنها نباشد.

رئیس دادگستری جزیره کیش از ورود بیش از  ٢٧ هزار پرونده به شورای حل اختلاف این منطقه خبر داد و اظهار داشت: همکاران قوه قضائیه کیش به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند و قاطعانه با هنجارشکنان مقابله خواهیم کرد.

گفتنی است در این دیدار برخی از مدیران عامل شرکت های تابعه و مدیران سازمان منطقه آزاد و دادستان کیش حضور داشتند. 

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied