شمانیوز
شما نیوز

به همت بورس تهران برگزار می شود:

همایش «شرکت های دانش بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده»

محمد امین قهرمانی معاون ناشران و اعضاء بورس تهران گفت: بورس تهران به منظور برداشتن یکی از گام های اصلی خود در حوزه دانش بنیان، همایش «شرکت های دانش بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده» را با حضور مقامات مسئول و شرکت های مطرح کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال در تاریخ 22 تیرماه 1401 (مقارن با روز فناوری اطلاعات) برگزار می کند.

همایش «شرکت های دانش بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده»

محمد امین قهرمانی معاون ناشران و اعضاء، با بیان مطلب فوق گفت: با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد دانش ­بنیان و به تبع آن شرکت­ های دانش ­بنیان، این امر در بازار سرمایه نیز در طی سال­ های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مهم­ترین گام­ های بازار سرمایه در این حوزه تدوین مقررات خاص برای امکان پذیرش سهام این دسته از شرکت ­ها در بورس تهران بوده است. به نحوی که مقررات مذکور در قالب پیوست به دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس تهران افزوده شده است.

معاون ناشران و اعضا بورس تهران خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال 1401، بورس تهران نیز تمام تلاش و همت خود را در جهت کمک و تعالی حوزه دانش ­بنیان به کار گرفته تا ضمن گسترش کیک بازار سرمایه و بهبود درآمد و حاشیه سود خود، سهمی را در پیشبرد این حوزه و در نتیجه تعالی اقتصاد کشور ایفا کند.

قهرمانی به فعالیت بورس تهران در سال­های اخیر و به ویژه از اواخر سال 1400اشاره کرد و افزود: بورس تهران جلساتی را با شرکت­ های مطرح در این حوزه  برگزار و به دنبال کسب شناخت از ماهیت کسب و کار، نحوه فعالیت، چالش­ها و دغدغه ­ها، نحوه نقش­ آفرینی آنها در اقتصاد و ... بوده تا از این طریق به نحوه ایفای نقش خود در این حوزه مهم پی ببرد.

وی به دو رویکرد اساسی بورس اوراق بهادار تهران در مورد این شرکت­ ها اشاره کرد و گفت: یک از رویکردهای بورس تهران در قبال شرکت های دانش بنیان،  تأمین مالی و پذیرش سهام این شرکت­ ها در راستای توسعه آنها است و رویکرد دوم بهره­ گیری از توانمندی­ ها و ظرفیت­ های این نوع شرکت ­ها، به ویژه شرکت­ های استارت­آپ به منظور رفع نیازهای بورس اوراق بهادار تهران به خصوص در حوزه فناوری و دیجیتال است.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به توضیحات ارائه شده، بورس تهران به منظور برداشتن یکی از گام های اصلی خود در حوزه دانش بنیان، همایش «شرکت های دانش بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده» را با حضور مقامات مسئول و شرکت های مطرح کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال در تاریخ 22 تیرماه 1401 (مقارن با روز فناوری اطلاعات) برگزار می کند. هدف از برگزاری این همایش آشنایی بازار سرمایه با نحوه فعالیت، چرخه عمر طی شده، آخرین وضعیت این صنعت، مسائل، چالش ­ها و نکات اساسی در این حوزه، جایگاه ایران، چشم­ انداز و دورنمای آتی و نحوه ارزشیابی این نوع شرکت­ ها می­ باشد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied