شمانیوز
شما نیوز

معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

30 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون برای توانمند سازی تعاونی های روستایی پرداخت خواهد شد

تفاهم نامه 30 هزار میلیارد ریالی با بانک توسعه تعاون در حال انعقاد است که از منابع آن برای توانمند سازی تعاونی های روستایی استفاده می شود.

30 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون برای توانمند سازی تعاونی های روستایی پرداخت خواهد شد

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب اظهار کرد: ۴۵۷ طرح در هفته تعاون با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومانی به افتتاح می‌رسد. با بهره برداری از این طرح ها ۲۰ هزار شغل ایجاد می شود. امسال ۳۰ درصد افزایش طرح های افتتاحی را نسبت به سال گذشته داشته ایم ضمن اینکه ۱۱۲ طرح را در بهمن ماه سال گذشته به بهره برداری رسانده ایم.

مهدی مسکنی در آستانه هفته تعاون (هفتم تا ۱۳ شهریورماه)در یک گفت و گوی مطبوعاتی در محل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با اشاره به افزایش ۷۷ درصدی تسهیلات پرداختی به تعاونی ها گفت: ۷۰۰ تعاونی از خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی استفاده کردند. بر این اساس 1990 میلیارد تومان طرح دریافت شده و همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان نیز تجهیز منابع صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که در حال امضا با بانک توسعه تعاون هستیم خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی برای توانمندسازی تعاونی های روستایی اختصاص می یابد.

مسکنی ادامه داد:بر اساس گزارش مرکز آمار در این مدت ۲.۵ درصد افزایش تعاونی و ۳.۵ درصد سطح اشتغال تعاونی ها داشته ایم.

به گفته مسکنی، ۳۱ تفاهمنامه در دولت سیزدهم به امضا رسیده است که پنج مورد با دانشگاه ها و مراکزعلمی وآموزشی بوده است ورشته تعاون در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران به تصویب رسید.

وی از برگزاری نشست رسیدگی به مشکلات تعاونی ها خبر داد و گفت: تاکنون ۲۲۷ جلسه برگزار شده که در آن مشکلات ۷۵۳ تعاونی شناسایی شده و ۳۴ درصد تعاونی ها مشکلاتشان رفع شد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حضور تعاونی ها در نمایشگاه پاکستان گفت: بعد از ۷۵ سال تعاونی ها در این نمایشگاه حضور داشتند و در روزهای آینده تعاونی ها در نمایشگاهی در روسیه که در پایان شهریور برگزار می شود حضور پیدا می کنند.از سویی فراخوان جشنواره تعاونی های برتر منتشرشد که شرکت کنندگان ۲ برابر در آن حضور یافتند.

وی با بیان اینکه تعداد کل تعاونی ها به ۹۷ هزار مورد رسیده است گفت: به این تعاونی ها، ۲ هزار تعاونی اضافه شده که اکنون میزان اشتغال تعاونی ها یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی است و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات کالاهای این تعاونی ها در یکسال گذشته بوده است.

مسکنی گفت: در سال گذشته قرار بود ۲۳ درصد فراتر از برنامه اشتغالزایی حرکت کنیم و امسال ۴۵ هزار اشتغال را در حوزه تعاون در نظر گرفته ایم که محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۱ تعاونی دانش بنیان داریم گفت: ۱۸ تعاونی دیگر نیز در حال اضافه شدن هستند و تا پایان سال ۲۵۰ تعاونی در حوزه دانش بنیان خواهیم داشت.

اختصاص خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی برای تعاونی ها

سرپرست بانک توسعه تعاون نیز در این نشست گفت: این بانک در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی برای حمایت از بخش تعاون تاسیس شده است و ۷۰ درصد اعتبارات را باید به بخش تعاون اختصاص دهد.

محمد شیخ حسینی افزود: سال گذشته بر اساس تفاهم نامه ای که با معاونت امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی امضا شد خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی برای تعاونی ها تعریف شده که 500 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات خرد و مشاغل خانگی گفت: سال گذشته میزان تکلیف بانک توسعه تعاون یک هزار میلیارد تومان بود که به طور کامل پرداخت شده است .امسال نیز یک هزار میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی بر عهده بانک توسعه تعاون قرار داده شده است.تاکنون ۲۳ درصد از این تسهیلات را پرداخت کرده ایم.

سرپرست بانک توسعه تعاون اعلام کرد:تکلیف بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی 17 هزار میلیارد ریال است که تاکنون 27 درصد به این تکلیف عمل شده است. امسال تکلیف این بانک در پرداخت تسهیلات ازدواج 12 هزار میلیاردریال و فرزندآوری 6863 میلیارد ریال است.

 

روابط عمومی بانک توسعه تعاون

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied