شمانیوز
شما نیوز

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد؛

مجلس به دنبال تسهیل صادرات و ارزآوری در مناطق آزاد است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: حذف بروکراسی زائد یکی از مهمترین اقداماتی است که جهت تولید محصولات صادرات محور در مناطق آزاد کشور باید در دستور کار قرار بگیرد و برای آن تلاش کنیم.

مجلس به دنبال تسهیل صادرات و ارزآوری در مناطق آزاد است

عبدالرضا مصری در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان جزیره قشم، اظهار داشت: هدف اصلی نمایندگان بویژه کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، تقویت حوزه صادرات و ارزآوری بیشتر برای کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر صادرات به سایر کشورها با مشکلات متعددی مواجه است که مانع توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری تولیدکنندگان در مناطق آزاد می شود و این در حالی است که بازرگانان در حوزه واردات عملکرد بهتری از خود نشان می دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمی توانیم از مزیت های مناطق آزاد مانند معافیت های مالیاتی استفاده کنیم و به ماموریت اصلی این مناطق که تولید محصول با هدف صادرات به خارج از کشور و ارزآوری است، عمل نکنیم.

به گفته مصری؛ هدف نمایندگان مجلس در شرایط فعلی کشور ایجاد بسترهای مناسبی برای تسهیل صادرات و بازگشت ارز از مسیر به داخل کشور است.

وی با بیان اینکه برخی سرمایه گذاری ها و فعالیت های مناطق آزاد با آنچه قانون گذار به پیش بینی کرده فاصله دارد، گفت: سرمایه‌‌گذاری در مناطق آزاد باید با هدف تولید محصول و صادرات آن و کمک به ارزآوری و اقتصاد ملی صورت بگیرد.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در تلاش هستند تا بتوانند موضوع پرداخت سهم بیشتر مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد را نسبت به سرزمین اصلی را حل کنیم.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied