شمانیوز
شما نیوز

منطقه آزاد چابهار/

فعالان صنایع ‌دستی چابهار ساماندهی می‌شوند

مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار از شناسنامه‌دار کردن فعالیت‌های صنایع‌دستی خبر داد.

فعالان صنایع ‌دستی چابهار ساماندهی می‌شوند

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست ساماندهی فعالان صنایع‌دستی که در محل سالن رسالت منطقه برگزار گردید گفت: با هدف ارایه خدمات شایسته و ساخت بانک اطلاعاتی و بررسی مشکلات فعالان حوزه صنایع‌دستی منطقه آزاد چابهار که با حضور فعالان این عرصه برگزار شد، از شناسنامه‌دار کردن فعالیت‌های صنایع‌دستی خبر داد.

موسایی باغستانی این کار را گامی مهم جهت معرفی شایسته هنرهای این منطقه دانست و گفت: گام نخست در این راستا، فعال‌سازی فرآیند صدور گواهی صنایع‌دستی و پروانه فعالیت در کمترین زمان ممکن است.

وی با اشاره به مزیت‌های این اقدام افزود: با اجرایی شدن این روند، امکان دریافت تسهیلات برای توسعه فعالیت‌های صنایع‌دستی امکان‌پذیر شده و برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها برای معرفی و عرضه هنرهای صنعتگران هنرمند چابهاری مهیا می‌شود.

به گفته موسایی این تسهیلات شامل، خدمات بیمه‌ای و تسهیلات دریافت وام برای خرید مواد اولیه و تجهیز کارگاه می‌باشد که با حمایت و هماهنگی مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صورت می‌گیرد.

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین از رایزنی با مجموعه‌های پذیرایی و واحدهای اقامتی برای تخصیص غرفه‌های نمایشگاهی و فروشگاهی محصولات صنایع‌دستی خبر داد و تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای برپایی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های دایمی صنایع‌دستی در نوروز 1402 و با توجه به حلول ماه مبارک رمضان در دست طراحی می‌باشد.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied