شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز// در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه ملی فولاد ایران مطرح شد:

انطباق کامل تولیدات شرکت ذوب‌آهن اصفهان مطابق با استانداردهای ملی ایران و استانداردهای بین المللی

مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه صددرصد تولیدات شرکت ذوب‌آهن اصفهان مطابق با استانداردهای ملی ایران و استانداردهای بین المللی به درخواست مشتری است، گفت: رشد محصولات تولیدی در نه ماهه سال 1401 به گونه ایی بوده که میانگین این میزان تولید در نه ماهه سال جاری بیش از میانگین تولیدات این شرکت در سال گذشته بوده است.

انطباق کامل تولیدات شرکت ذوب‌آهن اصفهان مطابق با استانداردهای ملی ایران و استانداردهای بین المللی

گفتگو؛ لیلا افلاکی: محمد صدری در حاشیه برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با بیان اینکه مدیریت کنترل کیفی ذوب‌آهن اصفهان وظیفه نظارت، بازرسی و کنترل تولید ذوب، شمش و محصولات نوردی را در بخش فولاسازی و مهندسی نورد برعهده دارد، در یک مصاحبه اختصاصی به خبرنگار شمانیوز، اظهار داشت: در این راستا، پروانه کاربرد علامت استاندارد تولید انواع ریل راه آهن  به صورت تشویقی و 6 پروانه اجباری در تولید انواع تیرآهن، میلگرد، نبشی و ناودانی براساس استانداردهای ملی ایران از سازمان ملی استاندارد ایران اخذ نموده است و صد درصد محصولات تولیدی این شرکت جهت عرضه عمومی در بازار تحت کنترل این سازمان می باشد. لازم به ذکر است که پروانه های کاربرد علامت استاندارد، پس از اخذ نمونه های لازم از محصول تولید شده توسط بازرسین سازمان ملی استاندارد ایران و انجام آزمون های مختلف و اندازه‌گیری پارامترهای موردنظر مطابق استاندارد ملی ایران در آزمایشگاه های معتبر و معتمد و تایید توسط آن سازمان، داده می‌شود.

وی با اشاره به اخذ گواهینامه‌های سیستم مدیریت کیفیت ISO9001، مدیریت محیط زیست ISO14001، مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO45001 ، گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه 17025، گواهینامه رسیدگی به شکایت مشتریان ISO10002 و رضایت مشتریان ISO10004  به همراه گواهینامه آموزش ISO10015 برای کنترل سیستم آموزشی را از جمله افتخارات این شرکت در رعایت رسالت های اجتماعی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان مطرح کرد.

مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان اظهار داشت، این شرکت در جهت افزایش گستره ی مشتریان خود در دیگر کشورها به ویژه اروپا اقدام به اخذ گواهینامه CARES مطابق با استاندارد BS4449 جهت صادرات به کشورهای حوزه بریتانیا و خلیج فارس ،گواهینامه همولوگیشن مطابق با استاندارد DIN 488 جهت صادرات به کشور آلمان و گواهینامه و نشان CE مطابق با استاندارد EN10025 جهت صادرات به کشورهای اروپایی نموده است.

صدری افزود: کارخانه ذوب آهن اصفهان در کنار کارگاه‌های تولیدی اعم از کک‌سازی، آگلومراسیون، کوره بلند، فولاد سازی و نورد، دارای کارگاه‌های ساخت قطعات و ماشین آلات مورد نیاز بخشهای تولیدی از جمله مدلسازی، ریخته‌گری، اسکلت فلزی، تراشکاری ، مونتاژ و ... می‌باشد. بدین معنی که اکثر قطعات مورد نیاز این کارخانه در این کارگاه‌ها تولید می‌شود. طی چندسال اخیر اکثر ماشین‌آلات و قطعات مورد نیازی که در گذشته از خارج تامین می‌گردید در این کارخانه  و با همکاری شرکتهای دانش بنیان و توانمند بومی‌سازی و تامین شده است. تجربه و دانش فنی ساخت قطعات تولیدی بومی سازی شده  در کارخانه ذوب آهن قابلیت استفاده در دیگر شرکت های فولادی را نیز دارا می باشد.

مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان، هوشمندسازی بازرسی‌ها در کنترل مراحل تولید محصولات به صورت برخط و آنلاین را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام عنوان کرد و افزود: در این راستا با شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی همکاری‌های لازم انجام گرفته است. در این زمینه پردازش سطح محصول و تشخیص عیوب از لحاظ ابعادی و سطحی در تولید محصول تیرآهن از جمله مواردی است که منجر به  انعقاد قراردادی در این زمینه با جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف شده و در حال طراحی و اجرا می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied