شمانیوز
شما نیوز

حجت‌اله عبدالملکی عنوان کرد؛

آمادگی کامل برای تسهیل حضور سرمایه‌گذاران صنعت نفت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی به فرصت‌های بی‌نظیر و کم‌نظیر برای توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: آمادگی کامل برای تسهیل‌گری حضور سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد تجاری – صنعتی را داریم.

آمادگی کامل برای تسهیل حضور سرمایه‌گذاران صنعت نفت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

حجت‌اله عبدالملکی بعدازظهر دوشنبه، سوم بهمن‌ماه در آیین گشایش دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اظهار کرد: سیاست اقتصادی کشور از سال ۱۳۹۲ با ابلاغ مقام معظم رهبری برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های موجود در کشور الگوی اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی افزود: بند سوم این سیاست بر بهره‌برداری از مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف کشور، بند یازدهم بر توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور همسو با افزایش تولید، صادرات، جذب سرمایه خارجی و تقویت و انتقال فناوری و بند پانزدهم بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش در حوزه نفت و گاز به عنوان راهبردی‌ترین صنعت کشور تأکید دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی بر جلوگیری از خام‌فروشی محصولات تولیدی در کشور تأکید کرد و ادامه داد: فرصت‌های بی‌نظیر و کم‌نظیری برای توسعه نفت، گاز و پتروشیمی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سطوح مختلف بالادستی، پایین‌دستی و میان‌دستی وجود دارد.

عبدالملکی با بیان اینکه این نمایشگاه یک فرصت محدود و کوتاه و مهم برای شناسایی این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاران است، گفت: از سرمایه‌گذاران و فعالان در حوزه‌های فناوری و بخش‌های مختلف تولید دعوت می‌کنم که در این مناطق حضور پیدا کنند و این ظرفیت‌ها را بشناسند.

وی با اشاره به اینکه در مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۲۳۲ طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بالادستی، پایین‌دستی و میان‌دستی به ارزش ۱۰.۵ میلیارد دلار احداث شده یا در حال تکمیل شدن است، اظهار کرد: این صنایع بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی را در این مناطق ایجاد کرده است.

مشاور رئیس‌جمهوری ادامه داد: هم‌اکنون ۱۲۰ طرح دیگر در مناطق آزاد تجاری – صنعتی مطالعه شده است که حدود ۲۵ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد و اشتغال زایی ۲۶ هزار نفری ایجاد خواهد کرد که فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری است.

عبدالملکی به فرصت‌های ویژه برای سرمایه‌گذاری با توجه به منابع نفت و گاز و موقعیت جغرافیایی راهبردی جزیره قشم اشاره و تأکید کرد: آمادگی کامل برای انجام هر خدمتی که لازم است برای تسهیل‌گری حضور سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد تجاری – صنعتی از جمله قشم را داریم.

دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از امروز (دوشنبه، سوم بهمن‌ماه) با حضور حجت‌اله عبدالملکی، مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جمعی از مدیران و مسئولان فعال در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌مدت سه روز آغاز به‌کار کرد.

https://chat.whatsapp.com/CnyYG4bkuX37HTmPF80Y2W

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied