شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

طرح مالیات بر سوداگری هدایت نقدینگی به سمت تولید است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مالیات بر سرمایه یکی از سیاست های دولت برای برخورد با سفته بازی و سوداگری است که هدف آن سوق دادن سرمایه ها و نقدینگی ها به سمت تولید و رونق بازار است.

طرح مالیات بر سوداگری هدایت نقدینگی به سمت تولید است

جعفر قادری درباره ضرورت تصویب و اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: این نوع مالیات هدفش کسب درآمد دولت نیست بلکه برای جهت دهی و سیاستگذاری در تنظیم بازار و جلوگیری از سفته بازی و سوداگری است.

وی افزود: این طرح افراد و اشخاص را از دعوت به انباشت سرمایه  در مواردی از جمله طلا، ارز، خودر و مسکن دور می کند و آنان را تشویق می کند تا درآمدها را به سمت تولید ببرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افراد با بردن نقدینگی ها به بازار سرمایه، نقش مهمی در رونق تولید و بهبود شرایط اقتصادی ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه کسب درآمد برای دولت نیست گفت: این طرح برای جلوگیری از سوداگری و سفته بازی تلاش می کند و درآمدی را برای دولت ایجاد نمی کند.

 قادری خاطر نشان کرد: این طرح می تواند جلوی فرارهای مالیاتی را که سفته بازان انجام می دهند را بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این طرح اکنون در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود و نمایندگان در تلاش هستند اگر این طرح ایرادهایی دارد را برطرف کنند تا به مرحله تصویب و اجرا برسد.

اینتا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied