شمانیوز
شما نیوز

تیگو 5 جدید

شاسی بلند جدید مدیران خودرو با نام تیگو 5 جدید معرفی شد| نسل جدید تیگو 5 با ظاهری مدرن و امکاناتی فراتر از انتظار + فیلم

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی بیشتر خودرو تیگو 5 جدید می پردازیم.

شاسی بلند جدید مدیران خودرو با نام تیگو 5 جدید معرفی شد| نسل جدید تیگو 5 با ظاهری مدرن و امکاناتی فراتر از انتظار + فیلم

به گزارش شمانیوز :خودرو تیگو 5 جدید با نام تیگو 7 پرو در ایران عرضه می‌شود. خودرو تیگو 5 جدید از نظر طراحی ظاهری و امکانات رفاهی نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت‌های قابل توجهی دارد.موتور 1.5 لیتری توربوشارژ  خودرو تیگو 5 جدید با قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر، توانی قابل قبول برای رانندگی در مسیرهای مختلف را می‌دهد.امکانات رفاهی تیگو 5 جدید شامل سانروف پانوراما، صندلی‌های برقی، سیستم تهویه خودکار دوگانه، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی، دوربین 360 درجه و سامانه‌های ترمز و پایداری ABS، EBD، ESP و TCS می‌شود.در ادامه به بررسی و معرفی بیشتر تیگو 5 جدید می پردازیم. 

طراحی چری تیگو ۵

کمپانی چری در طی سال‌های گذشته با هدف افزایش کارایی، کیفیت و زیبایی محصولات خود، به تقلید از شرکت‌های کره‌ای طراحان و مهندسان درجه‌یک اروپایی (جیمز هوپ، کلاوس بادن هاوس و هاکان ساراکوقلو و…) را استخدام کرده و مسئولیت طراحی محصولات لوکس خود را به عهده چنین افرادی سپرد. تیگو ۵ نیز یکی از محصولاتی است که تحت نظارت مستقیم این مهندسان برجسته، طراحی و تولیدشده است و از همین‌رو نمای ظاهری و داخلی آن تفاوت بسیاری با تولیدات پیشین این کمپانی دارد. علیرغم تمامی جذابیت‌های تیگو ۵، نقص‌هایی نیز در طراحی این خودرو به چشم می‌خورد که باعث شد در ابتدای سال ۱۳۹۷ کمپانی چری نمونه فیس‌لیفت شده این خودرو را هم‌زمان با بازارهای جهانی به بازار ایران وارد کند. نمونه فیس‌لیفت تیگو ۵ تغییرات زیادی را در بخش‌های طراحی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی تجربه کرده است که زیباتر از گذشته به نظر می‌رسد.

تیگو 5 جدید

بدنه چری تیگو ۵

نمای جلویی این خودرو نسبت به گذشته تغییرات زیادی دارد؛ غالب کلی چراغ‌های جلو تغییری نداشته اما گرافیک آن‌ها کاملاً به‌روزرسانی شده و یک نوار LED مارپیچ نیز در مرکز آن قرار داده‌شده است. فضای خالی باریکی که در بالای چراغ‌های جلو قرار داشت، اکنون به لطف یک نوار کرومی پوشیده شده و جذابیت نمای جلویی خودرو را دوچندان کرده است. سپر جلو کاملاً موردبازنگری قرارگرفته و اکنون کمی حجیم‌تر از قبل به نظر می‌رسد، همچنین در پایین سپر علاوه بر مه‌شکن‌های کرومی جدید، یک نوار دیلایت نیز قرار داده‌شده که چهره مدرن‌تری را برای این کراس‌اوور چینی خلق کرده است. در بخش جانبی تیگو ۵، خطوط فراوانی بر روی درها و گلگیرها به چشم می‌خورند. گرافیک چراغ‌های عقبی تیگو ۵ به‌کلی تغییر کرده و یک نوار کرومی نیز مابین آن‌ها قرار داده شده است. همانند بخش جلویی، حجم سپر عقب نیز افزایش یافته که باعث شده سر اگزوزهای کرومی تیگو ۵، درون سپر مخفی شوند؛ همچنین یک نوار کروی در مرکز سپر قرار داده‌شده که زیبایی و هماهنگی این بخش را با سایر اجزای خودرو دوچندان کرده است. در یک نگاه کلی باید گفت که شرکت چری در فیس‌لیفت تیگو ۵ سعی داشته با صرف کمترین هزینه، از طراحی ساده اولیه فاصله بگیرد تا بتواند به محصولی مدرن‌تر و جذاب‌تر از قبل دست یابد.

استفاده از ورق‌های فولادی شرکت بنتلر آلمان و جوشکاری لیزری در سراسر بدنه خودرو تیگو ۵ سبب شد خودرو در تصادف‌های سنگین نیز در مقایسه با سایر رقبای خود آسیب کمتری ببیند و توان تحمل ضربه‌هایی تا ۱۶۰۰ مگا پیکسل را داشته باشد. استفاده از جوشکاری لیزری سبب تقویت ۳۰ درصدی قسمت‌های جوشکاری شده در مقایسه با جوش معمولی شده است و کسب ۵ ستاره ایمنی در تست تصادف CNCAP گواه این مورد است.

تیگو 5 جدید

مشخصات فنی تیگو ۵

تمامی مدل‌ها و تیپ‌های چری تیگو ۵ از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم دقیق ۱۹۷۱ سی‌سی بهره می‌برند که به تکنولوژی اختصاصی Dual VVT مجهز شده است. طبق ادعای شرکت چری تکنولوژی DVVT امکان کارکرد سوپاپ‌ها را با زمان‌بندی متغیر فراهم می‌کند و درنهایت باعث افزایش کارایی، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت در این خودرو می‌شود. پیشرانه تیگو ۵ که کد SQR۴۸۴F به آن اختصاص داده‌شده توان تولید ۱۳۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و به‌طور رسمی می‌تواند این خودرو را در عرض ۱۳ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساند. برای انتقال نیروی تولیدشده پیشرانه تیگو ۵ به چرخ‌های جلو از یک گیربکس ۷ سرعته CVT استفاده‌شده است که تسمه انتقال قدرت موجود در محورهای مخروطی شکل آن کیفیت بالایی داشته و توسط شرکت بوش (BOSCH) آلمان ساخته‌شده است.

طبق ادعای شرکت چری، تغییرات اعمال‌شده در برنامه ECU تیگو ۵ نیوفیس، باعث شده پیشرانه و گیربکس این خودرو از عملکرد دقیق‌تر و سریع‌تری نسبت به گذشته برخوردار باشند؛ چالاکی نمونه‌های نیوفیس تیگو ۵، نسبت به گذشته تغییر چشمگیری نداشته است.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۹.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در مقایسه با مصرف ترکیبی رقبایی نظیر جک S۵ و هایما S۵ (در حدود ۸ لیتر) کمی زیاد به نظر می‌رسد.

امکانات و آپشن های رفاهی تیگو ۵

مجموعه داشبورد در تیگو ۵ به‌گونه‌ای طراحی و ساخته‌شده است که چیزی در حدود ۲۰۰ پارامتر را برای راننده به‌نمایش درآورد؛ نمایش دادن ۲۰۰ پارامتر به معنای در برگرفتن طیف وسیعی از فاکتورهای مختلف است که می‌توان به فشار باد در قسمت تایر (نسخه‌های فیس لیفت)، هشدار عبور از سرعت غیرمجاز و موارد دیگر به عنوان بخشی از این اطلاعات اشاره کرد. قسمت غربیلک فرمان در تیگو ۵ نیز که توسط یک‌لایه چرم باکیفیت پوشیده شده است، دارای آپشن‌های متعددی همچون کلید کنترل مالتی مدیا، کروز کنترل و بلوتوث است. این غربیلک فرمان ضمن این‌که دارای عملکرد چندگانه است، به‌دلیل شرایط ارگونومیک، کاربری بسیار آسانی دارد و بستر مناسبی برای تجربه رانندگی آسان و دلپذیر را در کنار مشخصات فنی تیگو ۵ برای راننده فراهم می‌آورد.

صندلی‌ها در تیگو ۵ به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که اصول ارگونومی به‌طور کامل برای آن‌ها لحاظ شده باشد. این مسئله در راحتی افراد مختلف و به ویژه راننده به هنگام نشستن بر روی صندلی نقش بسیار چشمگیری دارد. در تیگو ۵ روکشی انتخاب شده است که مانعی برای جریان هوا وجود نداشته باشد. همچنین دوخت روکش صندلی در تیگو ۵ به‌صورت دوگانه است و این مسئله ظاهر لوکس، شیک و زیبایی را به فضای داخلی این خودروی چینی می‌بخشد. طراحی داخلی شامل صندلی‌ها و داشبورد می‌تواند حس سواری در یک خودروی نسبتاً لوکس را به شما هدیه کند، که البته با توجه به قیمت خودرو کاملاً رضایت‌بخش خواهد بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    ماشین خوبیه

  • ناشناس

    سلام ماشین بسیار زیبا و خوبی هست کم استهلاک هست البته امسال مدل 97این خودرو رو گرفتم فول اتومات سفید بیرنگ کم کار من راضیم ممنون

  • ناشناس

    باید دید قیمتش چقدر هست؟!!!!

  • ناشناس

    ماشین خیلی خوبی هست

  • ناشناس

    اطلاعات کامل عالی ممنون

  • ناشناس

    عالی

  • ناشناس

    بهترین