شمانیوز
شما نیوز

معاون توسعه اشتغال وزارت کارخبر داد:

صدور کارت کار اتباع خارجی برای ۴۰ شغل

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون توسعه اشتغال وزارت کار با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار خارجی در دستور کار اشتغال استان ها قرار دارد گفت: مطابق با قانون کارت کار باید برای ۴۰ رشته شغل سخت و زیان آور صادر شود.

تسنیم نوشت: علی اکبر لبافی با بیان اینکه برای رسیدن به برنامه ریزی ها و اهداف بلند مدت در بحث توسعه اشتغال پایدار باید همه زمینه های جذب سرمایه و نیز مشارکت بخش خصوصی در استان ها از جمله سرمایه گذاری خارجی را مهیا کرد اظهار داشت: توسعه پایدار زمانی محقق خواهد شد که توجه مناسب به مقوله های کسب و کار و رفع مشکل بیکاری در جامعه صورت گیرد و با بررسی های کارشناسی، راهکارهای لازم را برای افزایش میزان اشتغال و کارآفرینی فراهم شود.

لبافی ادامه داد: در راستای این طرح به استان ها تاکید و ابلاغ کرده ایم جذب نیروی متخصص در زمینه آموزش نیروی کار و جایگزینی نیروی کار ایرانی به جای خارجی را در دستور کار خود داشته باشند.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در راستای جذب سرمایه گذار خارجی اتباع متخصصی برای اجرای یک پروژه خاص وارد کشور می شوند. یعنی ما تکنولوژی را از کشورخارجی خریداری می کنیم و کارآفرین ما با آن کشور مربوطه قرار داد می بندد و آن نیروهای متخصص در قالب قرارداد تکنولوژی جدید را نصب و راه اندازی و تست می کنند و دوران آزمایشی سپری و بعد کشور را ترک می کنند.

وی بیان کرد: آنها در طول این مدت بر اساس قانون مکلف هستند،نیروی کار ایرانی را به طور طور همزمان آموزش و آماده برای جایگزینی در کار کنند.

لبافی با بیان اینکه اگر هر تبعه خارجی در کشور ما سرمایه گذاری کند و 300 هزار دلار در بخش تولید و 500 هزار دلار برای بخش بازرگانی درآمد داشته باشد در کوتاه ترین زمان ممکن برای او مجوز کار صادر می شود افزود: به هیئت های استانی و هیئت های فنی اتباع خارجی ابلاغ شده که جذب سرمایه گذاران خارجی با رویکرد تولید و بازرگانی در اولویت کار داشته باشند و اکنون این طرح در استان ها اجرا می شود.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متاسفانه برخی از کارفرمایان از به کارگیری نیروی کار خارجی استقبال می کنند اظهار داشت: به همین دلیل وزارت کار در راستای قانون کارت کار که شرط فعالیت نیروی کار خارجی است را برای 40 رشته شغلی که دارای ماهیت سخت و زیان آور هستند صادر می کند.یعنی در کارهایی که نیروی کار ایرانی نمی تواند آن را انجام دهد به مدت یک سال کارت کار صادر می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied