شمانیوز
شما نیوز

افزایش هزینه بیمه عمر بازنشستگان تا سقف 5میلیون تومان

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در پرداخت حقوق مدیران صندوق، هیچ سونامی نداشتیم و حقوق همه ی آنها در همان حدی که تعیین شده بود، پرداخت شد.

افزایش هزینه بیمه عمر بازنشستگان تا سقف 5میلیون تومان

محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در صندوق بازنشستگی کشور در 2حوزه بیمه‌ای، بازنشستگی و حوزه‌های اقتصادی عمده فعالیت‌ خود را انجام می‌دهیم که در رابطه با حوزه اقتصادی طی 2 سال اخیر اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی افزود: تقریبا 6 هلدینگ تخصصی در حوزه حمل و نقل، گردشگری، انرژی، صنعت و معدن،‌ مواد غذایی، کشاورزی، دارویی، عمران، بیمه، بانک‌ها و بازار سهام در چندین سال گذشته ایجاد شد که با تشکیل این هلدینگ‌ها ما شاهد کنترل، نظم و انضباط و افزایش بهره‌ وری هستیم.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هدف از تشکیل این هلدینگ‌ها کسب سود برای پرداخت حقوق بازنشستگان و توسعه اقتصاد کشور و اشتغال بوده است که خوشبختانه در سال‌ های اخیر پروژه‌های بسیاری در این هلدینگ‌ها آغاز به کار کردند.
اسلامیان تصریح کرد: در سال 92 سود حاصله حدود 800میلیارد تومان بوده است که در سال 93 این مقدار به 1200میلیارد افزایش یافته است که تقریباً 35درصد افزایش سود را داشته‌ایم، این میزان در سال 94 نیز به 1500میلیارد تومان افزایش یافت.
وی افزود: در اقتصاد کشور با تمرکز بر بهره‌وری این مجموعه‌ها، سود ناشی از عملکرد آنها افزایش یافته است.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: صندوق بازنشستگی کشوری در زمینه بیمه تکمیلی باید حدود 1000میلیارد تومان هزینه را تأمین کند و ما سعی در افزایش شاخص‌های مختلف داریم.
اسلامیان تصریح کرد:‌ در گذشته پرداخت حقوق بازنشستگان بین 5 تا 7روز انجام می‌شد اما اکنون آنها می‌توانند حقوقشان را در همان روز دریافت کنند، به جز 3 استان در 28 استان کشور حقوق بازنشستگان به صورت غیر مستقیم پرداخت می‌شود، تا پایان شهریور ماه تمام حقوق بازنشستگان در 3 استان دیگر نیز به شکل غیرمستقیم پرداخت خواهد شد که این عمل باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌‌شود.
وی با بیان اینکه با مصوبه هیئت دولت، بیمه عمر امسال از 3میلیون به 5میلیون تومان افزایش یافت، گفت: صندوق مبلغی بالغ بر 1000میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی باید پرداخت کند، در همین راستا با مراجعه بیماران به بیمارستان‌های دولتی، آنها تنها بین 6تا 10درصد هزینه را پرداخت می کنند، اما اگر به بیمارستان های خصوصی مراجعه کنند تا سقف 15درصد از هزینه‌ها را باید بیمار پرداخت کند.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:‌ بازنشستگان با راه‌اندازی 2هزار مرکز از تعداد 16هزار مرکز پیشخوان دولتی می‌توانند فقط با پرداخت هزار تومان خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
اسلامیان با بیان اینکه صندوق امسال برای مسافرت‌های بازنشستگان حدود 150هزار نفر را حمایت می‌کند، گفت: در همین راستا به ازای هر 2نفر، 600هزار تومان اعطا می کند و برای سفر به عتبات نیز به 5هزار نفر به ازای هر نفر یک میلیون و 200 هزار تومان پرداخت می شود، همچنین در ارائه سرویس‌های مختلف و هزینه عینک و ... حدود 30 الی 40 درصد افزایش پرداخت داشته‌ایم.
وی افزود: 9خانه امید را در سال 95 افتتاح خواهیم کرد که عمده فعالیت‌ آنها اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برای بازنشستگان است.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امسال نیز همانند سال گذشته پرداخت 250هزار وام قرض‌الحسنه داریم که امیدواریم تا پایان سال، سقف آن افزایش یابد.
اسلامیان تصریح کرد:‌ در پرداخت حقوق به مدیران صندوق بازنشستگی کشوری، خوشبختانه هیچ سونامی نداشتیم و به همه آنها در همان حدی که تعیین شده بود، پرداخت کردیم.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied