شمانیوز
شما نیوز

معاون وزیر نفت در امور گاز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست HSE شرکت ملی گاز ایران:

التزام به قوانین و مقررات HSE؛ ضامن رشد و شکوفایی سازمان

التزام به قوانین و مقررات HSE در بین مدیران، کارکنان و پیمانکاران شرکت ملی گاز ایران نهادینه شده، کما این‌که کاهش شدت حوادث و مضافا اقدامات شاخص HSE که در سطح کشور برای این شرکت منحصر به فرد بوده، مؤید این نکته است.

التزام به قوانین و مقررات HSE؛ ضامن رشد و شکوفایی سازمان

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم تودیع و معارفه سرپرست HSE این شرکت که در حاشیه جلسه هیأت‌مدیره یکشنبه 9 تیرماه برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، ضمن تشکر از زحمات محمدرضا یوسفی‌پور در حوزه HSE و عرض خیرمقدم به غلامرضا بهمن‌نیا در سمت جدید، گفت: با توجه به این‌که بخش اعظمی از سبد انرژی کشور به گاز بستگی دارد و همچنین با دارا بودن تأسیسات و تجهیزات حساس در صنعت گاز، رعایت دستورالعمل‌ها و نکات ایمنی در این حوزه موجب شده تا ما شاهد کاهش حوادث در سطح شرکت‌های تابعه باشیم که این نشان از تلاش بی‌وقفه آقای یوسفی‌پور و همکاران‌شان دارد.

 

تربتی ادامه داد: انتظار می‌رود با تخصص و تحصیلاتی که در این زمینه از آقای بهمن‌نیا سراغ دارم و با ارتباط و هماهنگی خوبی که بین حوزه HSE شرکت‌های تابعه بوجود آمده، این روند ادامه یافته تا شاهد رشد و ارتقای آن در سطح کشور باشیم؛ چراکه هرچه قدر بتوانیم در رعایت نکات ایمنی و ملزم کردن خود و مجموعه به قوانین و دستورالعمل های صادره از سویHSE  کوشا باشیم، می‌توانیم در تولید و بهره‌وری هرچه بیشتر در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به مشترکین و ذی‌نفعان، ارتقای چشمگیری را شاهد باشیم.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: همه ما در طول دوران خدمت‌مان در جایگاه‌ها و سمت‌هایی قرار می‌گیریم که می‌توانیم آن جایگاه را با عملکرد شایسته خود منزلت ببخشیم و یکی از کسانی که با تلاش و جدیت به جایگاهHSE  در شرکت ملی گاز ایران منزلت بخشید، آقای یوسفی پور بود.

 

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران از آن رو موفق است که یک اعتقاد سیستمی بر آن حاکم می‌باشد، ادامه داد: این امر یعنی آن که همه در هر سمت و جایگاهی که هستند در راستای اعتلا و ارتقای شرکت تلاش می‌کنند و منابع انسانی آن بر این باور است که شرکتی که در آن کار می‌کند، از آنِ خودشان است که این اعتقاد و باور در بین مجموعه و سازمان، بسیار ارزشمند است.

 

شایان ذکر است، در ابتدای این مراسم، یوسفی‌پور طی سخنان کوتاهی با بیان این که در هرکاری علاقه لازم است، ولی درHSE  عشق حرف اول را می‌زند، ادامه داد: تا شیدایی و سرزندگی در این کار نباشد، نمی توان به مسایلHSE  که بسیار حساس و فرار است، پرداخت.

 

یوسفی‌پور بر همکاری و رعایت همه دستگاه‌های سازمان به نکات ایمنی تأکید کرد و گفت: از مباحث مهمی که در سطح شرکت ملی گاز ایران بایستی به آن توجه ویژه شود، کار گروهی و تیمی است؛ یعنی با توجه به تأسیسات گسترده این صنعت در سطح کشور و این که افزون بر 80 درصد سبد انرژی کشور از گاز طبیعی است، سلسله حوادث ثانویه به خصوص در بلایای طبیعی اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین همکاری و رعایت همه مجموعه بر نکات ایمنی یک الزام است و می‌تواند از بسیاری از حوادث جلوگیری کند.

 

همچنین در ادامه این مراسم، غلامرضا بهمن‌نیا، سرپرست جدید HSE شرکت ملی گاز ایران، ضمن اعلام خرسندی از اعتماد مهندس تربتی به وی، بیان کرد: به حول و قوه الهی، تلاش می‌کنم با همکاری مجموعه HSE و اهداف و برنامه‌های کلان، سازمان را پیش ببریم و ضمن حفاظت از سرمایه‌های انسانی و دارایی‌های فیزیکی، در توسعه فرهنگ HSE از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیم.

 

وی در پایان افزود: همچنین تلاش خواهیم کرد که در مواقعی که نیاز به بهبود و حرکت‌های جدید و نویی در راستای اهداف شرکت و برنامه ششم توسعه باشد، به نحو احسن انتظارات ذی نفعان را برطرف کنیم.

 

سرآمدی بین چهار شرکت اصلی

 

ما در شرکت ملی گاز ایران امروز جایگاهی را پیدا کرده‌ایم که از هر طرف که به آن می‌نگریم، می‌بینیم که به سرآمدی بین چهار شرکت وزارت نفت معروف است.

 

در ادامه این مراسم، مهندس تربتی در نشستی با همکاران واحد HSE که به منظور تقدیر از رییس این واحد تشکیل شده بود، با بیان این مطلب، اظهار داشت: این نکته مهمی است که بدانیم در شرکتی کار می‌کنیم که به مدد تلاش‌هایی که از گذشته تاکنون شده، در حال حاضر به یک برند تبدیل شده و ما باید بتوانیم این دستاورد را به خوبی حفظ کنیم؛ چراکه حفظ آن سخت‌تر از به دست آوردن آن است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: مسئولیت ما به علت جایگاهی که هم‌اکنون شرکت دارد، بسیار بالاست و باعث افتخار ماست که در شرکت ملی گاز ایران کار می‌کنیم؛ شرکتی که نتیجه کارش برندی است برای وزارت‌خانه و محصول آن آرامش و رفاهی است که برای مردم به ارمغان می‌آورد.

 

تربتی با تأکید بر این که در حوزه‌هایی مانند HSE و دیسپچینگ که به نظر می‌آید کارها و اقدامات دیده نمی‌شود، اتفاقی نیفتادن در آن حوزه، مهم است، گفت: این مساله، نگاه‌ داشتن انگیزه برای ادامه کار را کمی سخت می‌کند و باید به این مساله، توجه ویژه‌ای داشت.

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان اظهار داشت: کار شما از آن جهت ارزشمند است که شما با جان آدم‌ها در ارتباط هستید و نیک می‌دانید که حفظ جان حتی یک نفر با این که دیده نمی‌شود، همان‌طور که در قرآن کریم نیز آمده، بسیار با ارزش و به معنای نجات یک ملت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied